• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401091912275

برنامه‌های هفته پژوهش جامعةالزهرا تشریح شد

برنامه‌های هفته پژوهش جامعةالزهرا تشریح شد

ایسنا/قم برنامه‌های هفته پژوهش جامعةالزهرا و پژوهشگاه مطالعات اسلامی در نشستی با اصحاب رسانه تشریح شد.

ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعةالزهرا امروز ۱۹ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: برنامه‌های پژوهش جامعةالزهرا در دو قالب پیش‌بینی شده است؛ یک سری از برنامه‌ها از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ آذرماه متناسب با شعار هفته پژوهش تدارک دیده شده است.

وی افزود: روز ۲۴ آذرماه مراسم تجلیل از پژوهشگران را خواهیم داشت؛ همچنین از ۲۶ آذرماه تا انتهای هفته برنامه‌های پژوهشگاه مطالعات اسلامی برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا ادامه داد: شعارهای این هفته به مسائلی همچون موضوعیت زن و خانواده، جنگ‌های شناختی، فضای مجازی و جهاد تبیین پرداخته شده است که برنامه‌های آن به صورت متمرکز به‌وسیله سه معاونت مرکز مدیریت برادران، خواهران و جامعةالزهرا برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان برنامه‌ها و نشست‌های جامعةالزهرا از ۱۹ تا ۲۳ آذرماه گفت: در این برنامه‌ها تریبون آزاد نیز با موضوع جهاد تبیین و دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه نیز برگزار می‌شود.

حقانی با اشاره به برنامه تحولی پنج‌ساله جامعةالزهرا اشاره کرد گفت: این برنامه در قالب دریافت ایده‌ها و برنامه‌های پژوهشی انجام می‌شود که یکی از این کارها انجام پژوهش‌های علمی بر اساس چیزی است که در کل کشور ثبت می‌شود که سعی می‌شود بر اساس نیازها باشد.

معاون پژوهش جامعةالزهرا عنوان کرد: در عرصه‌های خدماتی نیز به نظر رسید باید در حوزه زن و خانواده زمینه‌سازی داشته باشیم به همین دلیل در هفته کتاب از کتابخانه تخصصی در این حوزه به صورت مستقل رونمایی کردیم. حقانی تصریح کرد: در هفته پژوهش در واقع اهداف و سیاست‌های پژوهشی یک مجموعه نمایش داده می‌شود؛ ترویج فرهنگ پژوهش، اثرگذاری در جامعه، تشویق پژوهشگران به فعالیت در عرصه، ایجاد فضای تعاملی میان مراکز علمی و بیان سیاست‌گذاری‌های مراکز از جمله این اهداف است.

وی با اشاره به اولویت‌های پژوهشی گفت: این اولویت‌ها وقتی بر اساس نیازهای جامعه و نظام باشد به معنای کاربردی نیز می‌رسد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ابوالقاسم زاده، رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی نیز در خصوص برنامه‌های هفته پژوهش بیان کرد: برنامه اختصاصی پژوهشگاه که از هفته آینده یعنی ۲۶ آذرماه آغاز می‌شود توسط معاونت پژوهش و آموزش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رویداد "جنسیت و علوم اسلامی" که پیش رویداد آن از ۳۰ مهر تا ۵ آبان برگزار شد توضیح داد: این پیش رویداد در خصوص ارتباط جنسیت با علوم اسلامی، قرآن، حدیث و ... بود؛ همچنین در آن نگاهی به علوم عملی داشتیم و در آن بحث‌هایی از اخلاق در آن به‌وسیله اساتید و پژوهشگران سراسر کشور نیز وجود داشت.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم زاده ادامه داد: در رویداد اصلی که هفته آینده برگزار می‌شود از کلیت ارتباط جنسیت و علوم اسلامی بیرون آمده و به صورت جزئی‌تر به شکل مناظره به موضوع می‌پردازیم؛ این رویداد از شنبه ۲۶ آذرماه آغاز شده و پنجشنبه ۱ دی ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی در خصوص جزئیات موضوعات این مناظرات افزود: جنسیت و استنباط فقهی، زبان‌شناسی جنسیت در قرآن، جنسیت و معرفت‌شناسی، جنسیت و سوژه اخلاقی و علوم حدیث و جنسیت به ترتیب از موضوعات مناظرات خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha