• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401091912852
  • خبرنگار : 50455

مدیرحوزه های علمیه کشور عنوان کرد:

روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش لازمه کار جهاد کشاورزی است

روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش لازمه کار جهاد کشاورزی است

ایسنا/قم مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: داشتن روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش لازمه کار جهاد کشاورزی است لذا باید نسبت به این مهم با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و طرح‌های مطالعاتی نگاه جدیّ و راهبردی داشته باشید.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، امروز ۱۹ آذرماه در دیدار رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان قم در سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌(س) با برشمردن ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی آن بانوی بزرگوار، اظهار کرد: شخصیت نورانی حضرت فاطمه(س) از ویژگی‌ها و امتیازاتی برخوردارند که عمق آن را نمی‌توانیم درک کنیم، مواردی که در کتاب علل الشرائع و سایر کتب شیعی نقل شده است، خبر از هیجان عبادی آن حضرت در نزد پرورگار عالم حکایت دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود، به اهمیت برنامه‌ها و فعالیت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: غذا و آنچه مایه سلامت و رشد جامعه است، از اولویت‌های درجه یک جامعه است و شرط آن سلامت و حلیت غذاست که خود مهم‌ترین شاخص می‌باشد که راهبری این مهم در دست شما است.

امام جمعه قم ادامه داد: راهبری غذای سالم و اقتدار غذایی و تأمین سلامت، حلیت، طهارت، دلپذیری غذا در ابعاد مختلف و طیف مختلف، وظیفه مهمی است که بر دوش شما قرار دارد؛ به‌خصوص در استان که علاوه بر تأمین نیازهای خود مردم، وظیفه‌ای کشوری و فراملی دارید، فرض کنید شما هیچ خروجی مستقیم برای خارج از استان ندارید و فقط قم را تأمین می‌کنید، این شهر ساکنینی از تمام ایران و اقصی نقاط دنیا دارد که بازخورد آن را در تمام ایران و فراتر از مرزهای کشور خواهید دید.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: راهبری غذای سالم، پاک و طیب از منظر کلی بسیار مهم و دارای جایگاه ارزشمندی است و لذا کار کشاورزی و دامداری دارای یک حس معنوی، انسانی و عاطفی است که علاوه بر سختی و مشقتی که دارد، در ابعاد روحی و روانشناختی اثرگذاری بسزایی دارد.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت منابع آب را مورد توجه قرار داد و گفت: موضوع کمبود آب و منابع زیرزمینی، مسئله‌ای جدی و حائز اهمیت است که باید توسط مدیریت استان پیگیری شود.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: داشتن روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش لازمه کار جهاد کشاورزی است لذا باید نسبت به این مهم با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و طرح‌های مطالعاتی نگاه جدیّ و راهبردی داشته باشید.

در ابتدای این جلسه، محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قم گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha