• پنجشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401092416554
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

بی‌توجهی به دغدغه‌های مردم موجب طمع دشمن شده است

بی‌توجهی به دغدغه‌های مردم موجب طمع دشمن شده است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: بی‌توجهی نسبت به دغدغه‌های مردم و فراگیری ناهنجاری‌های فرهنگی موجب طمع دشمن به نظام و انقلاب شد.

علی محمدی کیا، امروز(پنجشنبه، ۲۴ آذرماه) در گردهمایی روحانیون شهرستان تیران و کرون، اظهار کرد: دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب کمتر مورد توجه و دقت مسئولان قرار گرفته و این موضوع امروز منجر به بروز اغتشاشات و ناهنجاری‌ها در جامعه شده است.

وی افزود: بی‌توجهی نسبت به دغدغه‌های مردم و فراگیری ناهنجاری‌های فرهنگی موجب طمع دشمن به نظام و انقلاب شده و دشمن ایران را بدون دولت و حاکمیت می‌خواهد تا به اهداف خود برسد.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به اینکه همه برای جهاد تبیین و رفع دغدغه‌ها و نیازها باید کار کنیم، تصریح کرد: جهاد تبیین یکی از ضرورت‌های نظام و کشور برای آگاهی‌بخشی و جلوگیری از سواستفاده‌های‌های دشمنان است.

وی بر ضرورت تقویت مساجد و برنامه‌های فرهنگی این مراکز تاکید کرد و یادآورشد: کار فرهنگی نباید منتظر تصمیمات دستگاه‌های اداری بماند، بلکه باید مردم در کنار نهادهای متولی نقش‌آفرینی کنند.

به گفته وی، کار فرهنگی مردمی باید از مساجد جریان پیدا کند و موانع پیش‌رو که منجر به کاهش حضور جوانان و نوجوان به مساجد می‌شود شناسایی و برای آن کار عملیاتی صورت بگیرد.

روحانیون مساجد پاسخگوی مردم و نمازگزاران باشند

همچنین مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: روحانیون مساجد پاسخگوی مردم و نمازگزاران پیرامون موضوعات مختلف و ارائه مشاوره باشند.

مجتبی کوچک‌زاده افزود: تعجیل در رفت و آمد و بی توجهی نسبت به دغدغه‌ها و صحبت‌های مردم مورد نکوهش بوده و نباید امام جماعت مساجد اینگونه باشد.

وی افزود: ائمه جماعات پیش از اذان در مسجد حاضر شده و برای پاسخگویی به سوالات و ارائه مشاوره و کمک به رفع نیازهای هر محله مدتی پس از اقامه نماز در بین مردم حضور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با انتقاد از رفتار برخی از ائمه جماعات و تعجیل آنان در رفت و آمد، گفت: نباید مردم برای ارتباط با روحانی محل نیازمند وقت باشند و زمینه برای آنان فراهم نشود.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در مساجد تصریح کرد: ارتباط با بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فرصت‌های زیادی برای خدمت به مردم فراهم می‌سازد.

به گفته حجت‌الاسلام کوچک‌زاده، نسل جدید در کنار روحانی و امام جماعت قادر به تقویت و احیای کارکرد مساجد هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha