• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401092919779
  • خبرنگار : 30147

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

بی‌تفاوتی مداحان نسبت به مسائل سیاسی کشور پذیرفتنی نیست

بی‌تفاوتی مداحان نسبت به مسائل سیاسی کشور پذیرفتنی نیست

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بی‌تفاوتی مداحان نسبت به مسائل سیاسی کشور پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: مداحان به عنوان قشری که ارتباط بسیار خوبی با مردم دارند، می‌توانند از طریق همان تریبونی که در اختیارشان است، تاثیرگذاری خوبی روی مردم داشته باشند.

وی افزود: طبیعتا مکتب اهل بیت(ع) مکتبی است که در آن روشنگری‌ها و تبیین اتفاق افتاده و بصیرت سیاسی در دل شیعیان اهل بیت(ع) قابل تعریف است؛ لذا مداحان می‌توانند با حضور پررنگ خود در مراسم‌ها یک روشنگری تاثیرگذار در افکار بسیاری از مردم آن هم تحت فشار این بمباران تبلیغاتی که دشمنان علیه جبهه اسلام راه انداخته‌اند، داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: مداحان می‌توانند مسیری که اهل بیت(ع)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) در عرصه روشنگری و تبیین داشتند را ادامه دهند.

آسیب‌های تفکیک بین دین و سیاست باید مشخص شود

وی گفت: باید روشن شود که اگر تفکیکی بین دین و سیاست اتفاق بیافتد، چه آسیب‌هایی در پی دارد. از نمونه‌های این آسیب‌ها این است که می‌بینیم گفته می‌شود به دین کاری نداریم و کار سیاسی خود را می‌خواهیم انجام دهیم. این سخنان بعدا تبعاتی دارد که در زندگی عادی مردم اثرگذار است و آن‌ها را از مسیر حقیقی زندگی انسانی خود جدا و دور می‌کند.

صاحبقرانی با بیان اینکه حرکت اسلام، سیدالشهدا(ع) و ائمه(ع) حرکتی سیاسی است که باید در این زمینه روشنگری کرد، خاطرنشان کرد: در همه جلسات روشنگری‌هایی برای مداحان انجام می‌شود تا از بیان سخنان وحدت‌شکنانه پرهیز کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر رشد بسیار خوبی در جمع مداحان اتفاق افتاده و بصیرت خوبی نسبت به این مسائل و فهم خوبی در زمینه این موضوعات پیدا کرده‌اند. اینکه کسی در ان فضا خطایی مرتکب شده و دشمن شادکن باشد، بدون شک پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha