• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401092920121
  • خبرنگار : 50026

سرقت مسلحانه و خشن در خراسان جنوبی وجود ندارد

سرقت مسلحانه و خشن در خراسان جنوبی وجود ندارد

ایسنا/خراسان جنوبی  رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه از نظر وقوع سرقت خراسان جنوبی رتبه ۱۴ کشور را دارد، گفت: اکثر سرقت‌ها در استان، از نوع خرد بوده و خوشبختانه سرقت‌های مسلحانه و خشن نداریم.

کاظم صادقی، امروز سه شنبه ۲۹ آذر در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار کرد: به طور متوسط در هر روز در خراسان جنوبی ۲۵ فقره سرقت داریم و همچنین در هر روز بیش از ۱۷ فقره سرقت نیز کشف می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حدود ۶۳ درصد سرقت‌های در خراسان‌جنوبی در شهر بیرجند، ۱۰ درصد در شهر طبس و هفت درصد سرقت‌ها نیز در شهرستان قاین رخ می‌دهد، افزود: فقر و بیکاری، اعتیاد، سهل انگاری مردم در حفظ اموال و پایین بودن هزینه ارتکاب جرم از مهم‌ترین علل افزایش سرقت است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۲۷ آذرماه تعداد شش هزار و ۷۹۴ وقوع سرقت در خراسان جنوبی داشته‌ایم، تصریح کرد: در مقابل این آمار چهار هزار و ۶۵۲ مورد کشف سرقت داشتیم که نشان از کشف ۶۸.۵ درصد سرقت‌ها در سطح خراسان جنوبی دارد.

صادقی با بیان اینکه در مورد رشد سرقت‌ها در خراسان‌جنوبی تا ۲۷ آذر، آمار ۵.۷ درصدی را داریم که این رقم در هشت ماهه هفت درصد بوده است، اظهار کرد: در آذرماه سال جاری شاهد کاهش وقوع سرقت در خراسان‌جنوبی بوده‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه رشد سرقت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته آن در همین موقع ۱۳ درصد بوده که امسال شش درصد است که نشان از کاهش رشد سرقت دارد، ادامه داد: در حوزه کشف سرقت رتبه ۶ کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ در صد سرقت‌های به عنف نیز در خراسان‌جنوبی کشف شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال ۲۰ مرحله اجرای طرح مقابله‌ای با سرقت را داشته‌ایم که در راستای اجرای این طرح‌ها ۶۸۹ متهم دستگیر و هزار و ۵۲ فقره سرقت نیز کشف شده است.

صادقی با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۹ باند سرقت در خراسان جنوبی منهدم شده که این باندهای سرقت‌های زنجیره‌ای انجام می‌دادند، یادآور شد: هوشمند سازی پلیس و کشف علمی جرائم یک اولویت بوده و مجموعه انتظامی خراسان جنوبی در راستای ایجاد امنیت مردم دغدغه و تلاش شبانه روزی دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha