• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401100301092
  • خبرنگار : 50072

با این ترفندها بهره‌وری کاری بالا را تجربه کنید

با این ترفندها بهره‌وری کاری بالا را تجربه کنید

ایسنا/خراسان رضوی دانشمندان و مدیرعاملان به‌طور یکسان از مزایای برگزاری مراسم صبحگاهی طی چندین دهه تمجید کرده‌اند، کسانی هستند که هر روز ساعت ۴:۳۰ صبح از خواب بیدار می‌شوند و قبل از طلوع خورشید یک تمرین ورزشی انجام می‌دهند و دیگرانی هستند که صبح‌های آرام را با یک صبح گرم یعنی یک فنجان قهوه و مطالعه آغاز می‌کنند.

به نقل از اکونومیک، برای برخی افراد بیدار شدن از خواب صبحگاهی سخت است؛ زمانی که افکار در مورد تمام کارهایی که باید در طول روز انجام دهید در ذهنتان هجوم می‌آورد زمانی که زیر پتو راحت استراحت می‌کنید به خصوص در زمستان که هوا سردتر، تاریک‌تر و ترسناک‌تر است ماندن در رختخواب بهترین گزینه خواهد بود.

اما داشتن یک برنامه صبحگاهی دارای مزایای علمی است؛ نتایج تحقیقات گذشته نشان داده است که یک برنامه منظم صبحگاهی می‌تواند استرس را کاهش، سطح انرژی شما را افزایش دهد و بهره‌وری شما را در محل کار بهبود بخشد. اگر می‌خواهید یک برنامه صبحگاهی قبل از کار داشته باشید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این سه روش توصیه شده از سوی روانشناسان را در نظر بگیرید.

برای هر روز خود هدف تعیین کنید

روانشناس جسیکا جکسون، هشدار می‌دهد که فهرست کارهای شما ممکن است بیشتر از اینکه برای شما مفید باشد ضرر داشته باشند.

چک کردن ایمیل‌ها، تقویم یا فهرست کارهایی که بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب باید انجام دهید بر مغز تاثیر دارد به این معنی که شما فورا یک روز را با یادداشتی استرس‌زا شروع می‌کنید و به مغزتان می‌گویید که به حالت وحشت برود.

جکسون به همه توصیه می‌کند روز خود را با مدیتیشن آغاز کنند، چند دقیقه در سکوت بنشینند، چند نفس عمیق بکشند و یک کلمه یا جمله را انتخاب کنند تا «ستاره شمالی» آنها شود.

وی توضیح می‌دهد: می‌توانید به خودتان بگویید، «قصد من برای امروز این است که احساس موفقیت کنم» یا «می‌خواهم امروز راحت باشم» و به این فکر کنید که در ۲۴ ساعت آینده چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید تا این احساس را داشته باشید. این مورد می‌تواند یک کلمه واحد و قدرتمند مانند «قدردانی» باشد که نحوه واکنش شما به هر اتفاقی که در طول روز رخ می‌دهد را هدایت کند.»

تعیین یک هدف صبحگاهی روزانه قبل از کار می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر اعمال خود را با ارزش‌های خود هماهنگ کنید، روی اولویت‌های خود متمرکز بمانید و مهمتر از همه، به جای تمرکز بر روی هر کاری که باید آن روز انجام دهید، در مورد روز خود هیجان زده باشید.

با این ترفندها بهره‌وری کاری بالا را تجربه کنید

مراسم آفلاین انتخاب کنید و به آن پایبند باشید

دبی سورنسن، روانشناس مستقر در دنور، می‌گوید که صبح‌ها از فناوری جدا شدن بهترین راه‌اندازی مجدد است که می‌توانید به مغز خود بدهید.

سورنسن خاطرنشان کرد که نگاه کردن به تلفن یا رایانه بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، مغز شما را برای حواس‌پرتی آماده می‌کند و در صورت دیدن یا خواندن چیزهای منفی می‌تواند واکنش استرس شما را تحریک کند.

در عوض، فعالیت آفلاینی مانند خواندن، نوشتن در یک دفترچه، پیاده‌روی یا شرکت در یک کلاس تمرینی پیدا کنید که به شما انرژی می‌دهد.

سورنسن می‌گوید: مزایای انجام یک فعالیت آرامش‌بخش و آفلاین صبحگاهی در طول روز باقی می‌ماند زیرا شما احساس می‌کنید پربارتر می‌شوید.

وی معتقد است، این مورد به شما انرژی پایدار می‌دهد تا به شما کمک کند در طول روز قدرت داشته باشید و استرس را کنترل کنید.

صبح‌ها را سرگرم‌کننده کنید

لورا پندرگراس، روانشناس صنعتی و مشاور شرکت‌های فورچون ۵۰۰ می‌گوید که سرگرمی بخش مهمی از معادله سلامتی و در عین حال کمتر ارزش‌گذاری شده است.

پندرگراس توصیه می‌کند: موردی کوچک را پیدا کنید که باعث شود بخندید، به عنوان بخشی از برنامه صبحگاهی‌تان، برای افزایش اندورفین و ایجاد یک لحن مثبت برای روزتان، زنگ زدن به یکی از بامزه‌ترین دوستان خود برای گفتن «صبح بخیر» را انتخاب کنید.

وی گفت: «مراقبت از خود با سرگرمی به همان اندازه مهم است که ما دیگر کارها را برای مراقبت از خود انجام می‌دهیم».

وی تاکید کرد: «ما اهمیت تعطیلات را برای بچه‌ها تشخیص می‌دهیم اما اهمیت بازی را در بزرگسالی فراموش می‌کنیم. این به ما بستگی دارد که فرصت‌های غنی‌سازی خود را ایجاد کنیم تا کاری سرگرم‌کننده یا خلاقانه انجام دهیم و رنگ را به روزی خاکستری تزریق کنیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha