• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401100301399
  • منبع : نمایندگی همدان

مرکز جامع سرطان همدان ۲ سال دیگر افتتاح می‌شود

مرکز جامع سرطان همدان ۲ سال دیگر افتتاح می‌شود

ایسنا/همدان معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اتمام مرکز جامع سرطان تا دو سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه پیشرفت ۵۵ درصدی دارد.

بابک یوسفی ۳ دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: احداث مرکز جامع سرطان از سال ۹۶ با ۲۱۷ تخت آغاز شده و فاز اول آن با ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در شهریورماه ۱۴۰۰ راه اندازی شد.

یوسفی اضافه کرد: این پروژه تاکنون پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی داشته است و تا دو سال آینده بخش عمده‌ای از آن به اتمام خواهد رسید.

وی در رابطه با پروژه بیمارستان اکباتان، مطرح کرد: ساخت بیمارستان اکباتان از سال ۸۷ با توجه به نیازهای آن موقع آغاز شده و در حال تلاش برای تطبیق با نیارهای حال حاضر استان هستیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در شهر همدان هستیم و ۱۲ پروژه اورژانس جاده‌ای داریم.

وی با اشاره به توسعه متوازن امکانات، توضیح داد: در پروژه‌های حوزه سلامت فقط به مراکز شهری توجه نداریم و در مراکز روستایی با سرعت و قدرت پیش می‌رویم.

یوسفی در پایان یادآور شد: تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، هفت مرکز سلامت در استان افتتاح خواهد شد.

کمبودی در تامین داروی بیماران خاص نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه در حال حاضر کمبود سرم در هیچ بخشی از استان نداریم، گفت: کمبودی در تامین داروی بیماران خاص استان وجود ندارد.  
 
دکتر قدرت‌الله رستمی با بیان اینکه سال گذشته شش داروخانه در استان افتتاح شده است، افزود: امسال ۵۶ مورد به تعداد داروخانه ها اضافه شده که حاکی از افزایش ۱۳۰۰ درصدی تعداد داروخانه‌ها نسبت به سال گذشته است.

وی در رابطه با طرح دارویار، بیان کرد: با طرح دارویار از قاچاق دارو جلوگیری شد چراکه دارو به قیمت واقعی قیمت گذاری می‌شود البته مشکلاتی پیش آمد و یکی از علل کمبود دارو، فشار شرکت‌های توزیع دارو بود. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با حضور افراد مبتدی در داروخانه‌ها گفت: ظرفیت آموزش نسخه‌پیچ نداریم و این افراد در داروخانه آموزش می‌بینند اما مسئول فنی در داروخانه‌ها وجود دارد همچنین نسخه‌ها الکترونیکی هستند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha