• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401100502780
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول:

۱۰۲ هزار دانش‌آموز لرستانی عضو بسیج هستند

۱۰۲ هزار دانش‌آموز لرستانی عضو بسیج هستند

ایسنا/لرستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی لرستان با بیان اینکه جامعه هدف ما در استان ۲۲۶ هزار نفر است، گفت: تاکنون ۱۰۲ هزار دانش‌آموز عضو بسیج دانش‌آموزی شده‌اند.

مسعود مسعودی پنجم دی ماه در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان بسیج دانش‌آموزی لرستان اظهار کرد: امروزه دشمنان نظام اسلامی، راه مقابله با انقلاب را مبارزه فرهنگی می‌دانند و بدین منظور چشم طمع به آینده‌سازان کشور دوخته‌اند.

وی افزود: یکی از بهترین راهکارها در مواجهه با دشمنان و با سبک زندگی سکولار غربی، تربیت نیروهای جوان متعهد و ارائه الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ اسلامی است.

مسعودی‌زاده ادامه داد: جامعه هدف بسیج دانش‌آموزی در لرستان ۲۲۶ هزار نفر است که تاکنون ۱۰۲ هزار نفر عضو بسیج دانش‌آموزی شده و در راستای تحقق اهداف تفاهم‌نامه از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهد شد.

در ادامه این نشست سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم فراهم کردن بستر مطالعه برای عموم اقشار جامعه و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و لزوم هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و بسیج دانش‌آموزی ضروری و مؤثر است.

وی ظرفیت فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی را عظیم دانست و افزود: ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان و افزایش سرانه مطالعه و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کتاب‌محور مدارس از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه بوده که دو دستگاه در رسیدن به آن تلاش خواهند کرد.

راستخانه با بیان اینکه هر دو دستگاه در تفاهم‌نامه دارای تعهدات خاص خود هستند، گفت: برگزاری نشست‌های کتابخوانی تخصصی، معرفی و نقد کتاب، رونمایی از دستاوردهای بومی فرهنگی دانش‌آموزان، اجرای مسابقات کتابخوانی، اجرای ویژه‌برنامه فرهنگی در هفته کتاب و هفته بسیج نیز از تعهدات مشترک تفاهم‌نامه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه مدت زمان اجرای تفاهم‌نامه دو سال است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف تفاهم‌نامه راه‌اندازی حلقه‌های کتابخوانی در میان دانش‌آموزان بسیجی استان است که به صورت جدی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha