• سه‌شنبه / ۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401100603490
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان خبر داد:

اختصاص ۴۰ میلیارد برای تکمیل کتابخانه‌های شهرستان‌های دورود و سلسله

اختصاص ۴۰ میلیارد برای تکمیل کتابخانه‌های شهرستان‌های دورود و سلسله

ایسنا/لرستان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نقد برای تکمیل کتابخانه‌های شهرستان‌های دورود و سلسله از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان خبر داد.

سیدسجاد راستخانه ششم دی ماه در جریان بازید از پروژه ساخت کتابخانه درجه یک دورود، اظهار کرد: کلنگ ساخت این کتابخانه عمومی در سال ۱۳۸۵ به زمین زده شده و در حال حاضر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات مالی را دلیل عدم تکمیل این پروژه دانست و افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی در همه پروژه‌های ساخت کتابخانه عمومی در سطح استان تنها دستگاه بهره‌بردار بوده و پس تکمیل ساختمان از سوی مجری، وظیفه این نهاد در راستای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه آغاز شده و در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

راستخانه ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی استاندار لرستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ادامه داد: برخی از پروژه‌ها با توجه به شرایط مختلفی که دارند از جمله میزان پیشرفت فیزیکی، دارای اولویت خاصی بوده که پس از پیگیری لازم و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این مرحله جهت تسریع در تکمیل کتابخانه درجه یک شهرستان دورود ۲۰ میلیارد ریال و برای کتابخانه شماره دو شهرستان سلسله نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت نقد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به لرستان در نظر و به دستگاه مجری ابلاغ شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تصریح کرد:  پس از گفتگو با پیمانکار پروژه کتابخانه درجه یک شهرستان دورود مقرر شد پیمانکار مذکور پس از دریافت اعتبار در نظر گرفته شده از پشتوانه مالی خود بهره برده تا این پروژه در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص پروژه ساخت کتابخانه شماره دو شهرستان سلسله نیز بیان کرد: در چند روز گذشته از عملیات ساخت کتابخانه شماره دو شهرستان سلسله بازدید و از نزدیک با مجری و پیمانکار آن گفتگو و بر موارد لازم تأکید شده است.

همچنین در این بازدید محسن سپهوند، مسئول اعتبارات فصل فرهنگ سازمان مدیریت لرستان نیز، گفت: کتابخانه‌های عمومی یک مرجع فرهنگی بوده که با قرار دادن افکار، عقاید و حاصل اندیشه های خلاق در کنار یکدیگر وسیله‌ای برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق برای افراد جامعه پدید می‌آورد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بحث تأمین اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام  استان که از درصد پیشرفت فیزیکی بالای برخوردار هستند را در دستور کار خود قرار داده، افزود: پروژه‌های متعدد ساخت کتابخانه  عمومی در شهرستان‌های مختلف استان وجود داشته که با توجه به اهمیت موضوع از همه ابزارهای مختلف به منظور تسریع در تکمیل این پروژه‌ها بهره خواهیم برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha