فرهاد حسنی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: گردشگری ورزشی فعالیتهای مرتبط با ورزش است و همانند گردشگری عام دارای تعاریف مختلفی از دیدگاه صاحبنظران مختلف است که این تعاریف وجوه مشابه و مخالف زیادی دارند و در رسیدن به یک مفهوم خاص ایجاد مشکل میکنند.
وی اضافه کرد: از چشمانداز بازاریابی و مدیریتی، گردشگری ورزشی شامل دوطبقه محصول کلی مشارکت ورزشی و سفر تماشای ورزشی است که بهموجب آن گردشگران در فعالیتهای ورزشی، تفریحی، اوقات فراغت، آمادگی جسمانی و تناسباندام شرکت یا آنها را تماشا میکنند.
حسنی با بیان اینکه گردشگری ورزشی به طور عمده سه رفتار را در بر میگیرد، اضافه کرد: مشارکت در فعالیتهای ورزشی و پرداختن به یک ورزش در حین مسافرت و تعطیلات، تماشای مسابقات و رخدادهای ورزشی و تشویق قهرمانان ورزشی این سه رفتار هستند.
این کارشناس ورزشی اضافه کرد: گردشگری ورزشی، صنعتی است که از ترکیب دو صنعت گردشگری و ورزش پدید آمده است و افراد بسیاری در سراسر جهان در آن اشتغال دارند.
به گفته حسنی، گردشگری ورزشی در کشورهای مختلف جهان رشد چشمگیری دارد و در کشور ما نیز گسترش آن برای رشد صنعت گردشگری اجتنابناپذیر است.
وی افزود: نرخ رشد صنعت گردشگری ورزشی حدود ۱۰ در صد در سال برآورد میشود و مسافرت به دلایل غیرتجاری (تعطیلات) یا تجاری (غیر تعطیلات، حرفه) برای شرکت یا مشاهده فعالیتهای ورزشی، بهعنوان گردشگری ورزشی شناخته میشود.
انتهای پیام
نظرات