• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401100703886
  • خبرنگار : 50454

کودکان ایتام و محسنین چشم انتظار کمک خیرین

کودکان ایتام و محسنین چشم انتظار کمک خیرین

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کودکی بهترین فصل از زندگی تمامی انسان‌ها است؛ بازی‌های شیرین کودکانه، دور بودن از هیاهو و مشکلات زندگی همچنین سادگی انسان در این دوران موهبتی محسوب می‌شود که تنها مختص همین دوران است و هرگز در زندگی تکرار نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، یکی از آرزوهای تمامی افراد در کودکی رسیدن به سنین بزرگسالی است آرزویی که شاید کمتر کسی در سن بزرگسالی از داشتن آن پشیمان نشود، دنیای کودکی به قدری پاک و شیرین است که هر انسانی آرزوی بازگشت به آن را دارد.

سپری کردن ساعاتی در کنار کودکان یکی از لحظات دلچسب در سنین بزرگسالی است چراکه در این لحظات انسان می‌تواند برای مدت زمانی از زندگی شلوغ و پرهیاهوی خود دور شود و آرامش دوران کودکی را بازیابد.

اما گاهی همین دوران شیرین و لذت‌بخش برای برخی کودکان به سختی سپری می‌شود کودکانی که اگر در زیباترین روزهای خود به کار مشغول نباشند اما آرزو دارند هرچه زودتر به سن بزرگسالی برسند تا توانایی کار کردن پیدا کرده و بتوانند از پس مشکلات مالی خود برآیند، شاید این کودکان تنها انسان‌هایی باشند که در آینده از داشتن آرزوی بزرگ شدن پشیمان نشوند چراکه دوران کودکی شیرینی را تجربه نمی‌کنند.

کودکان یتیم و محسنین که در حصار مشکلات مالی گرفتار شده‌اند چشم به راه خیرینی هستند که شیرینی دوران کودکی را به آن‌ها هدیه دهند، آن‌ها را تنها نگذاریم.

۱۰۰ کودک با دریافتی پایین و ۵۰ کودک بدون حامی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

علی منصوری_رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص حمایت از کودکان محسنین، اظهار کرد: ۵۵۵۵ فرزند بی‌سرپرست و محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند همچنین ۱۷ هزار حامی در سراسر کشور وجود دارند که به این فرزندان کمک می‌کنند.

وی افزود: حدود ۱۰۰ کودک بی‌سرپرست و محسنین در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که دریافتی پایینی دارند همچنین ۵۰ فرزند نیز حامی ندارند، خیرین می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir شرایط و وضعیت فرزندان را مشاهده کنند همچنین افراد می‌توانند از طریق همین سایت سرپرستی کودکان را در هر نقطه استان که زندگی می‌کنند برعهده بگیرند.

رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از محاسن خوب سایت ذکر شده این است که وقتی حامی سرپرستی فرزند معنوی خود را برعهده می‌گیرد یک شماره ۱۶ رقمی برای او صادر می‌شود و پولی که توسط خیر برای فرزندان به این شماره واریز می‌شود به صورت مستقیم و آنی وارد حساب فرزند می‌شود.

منصوری عنوان کرد: اگر ورود به سایت برای حامیان فرزندان محسنین و خیرین مقدور نیست این افراد می‌توانند به ۱۸ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) که در سرتاسر چهارمحال و بختیاری وجود دارند مراجعه کرده و از واحد اکرام ایتام راهنمایی لازم را دریافت کنند همچنین حدود ۱۵۷ مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد که افراد جهت پذیرفتن سرپرستی کودکان می‌توانند به این مراکز نیز مرجعه کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای موجود برای خیرین جهت کمک به فرزندان محسنین این است که شماره ۰۳۸ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ ارسال کنند، پس از این همکاران کمیته امداد امام خمینی (ره) با شماره موردنظر تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: علاوه‌بر کمک‌های مردمی به کودکان محسنین از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به خانواده این کودکان مستمری پرداخت می‌شود همچنین تلاش می‌شود در حد توان و در حوزه‌های فرهنگی، دانش‌آموزی، دانشجویی و... به این فرزندان کمک شود اما منبع اصلی در حوزه فرزندان معنوی ایتام کمک خیرین است چراکه در شرایط اقتصادی کنونی بدون این کمک خانواده این کودکان دچار مشکل خواهند شد.

منصوری یادآور شد: در گذشته سقف درنظر گرفته شده برای پرداختی خیرین به کودکان محسنین ۷۰۰ هزار تومان بود اما امروز این میزان برای فرزندان ایتام بیمار به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کودکان ایتام سالم یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است درخصوص کودکان محسنین یعنی کودکان بدسرپرست، فرزندانی که در حضانت مادر هستند و... که بیمار هستند بیشترین میزان پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و کودکان سالم نیز یک میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha