• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۰۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401101005844
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول مطرح کرد:

رفاقت پرآسیب دانش آموزان خراسان شمالی با فضای مجازی

رفاقت پرآسیب دانش آموزان خراسان شمالی با فضای مجازی

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: فضای مجازی و اعتیاد به آن یکی از مهمترین معضلاتی است که در حال حاضر دانش آموزان با آن مواجه هستند.

محمد عقیقی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حقیقت قبل از شیوع ویروس کرونا، خانواده ها برای اینکه تلفن همراه را در اختیار دانش آموزان قرار دهند، سختگیری های زیادی داشتند و با حساب و کتاب این کار را انجام می دادند.

وی افزود: اما با شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش، تمامی دانش آموزان به تلفن همراه دسترسی پیدا کردند و سختگیری های خانواده ها نیز کمتر شد و کار به جایی رسید که دانش آموزان داشتن تلفن همراه را یک حق قانونی و طبیعی برای خود می دانند.

عقیقی افزود: از مهر ماه امسال که آموزش در سطح مدارس به صورت کاملا حضوری انجام می شود، گرفتن تلفن همراه در مدارس از دانش آموزان تبدیل به یک چالش اساسی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از پرتکرارترین بی انضباطی هایی که در حال حاضر در سطح مدارس این استان در حال رخ دادن است، داشتن تلفن همراه توسط دانش آموزان است که معلمان و مدیران نمی توانند آن ها را از دانش آموزان بگیرند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر اعتیاد به گوشی تلفن همراه و فضای مجازی آثار مخرب تر دیگری را نیز برای دانش آموزان به همراه داشته است که جدیدترین آن ها بروز افکار خودکشی در میان این افراد است.

وی توضیح داد: با افزایش سطح دسترسی دانش آموزان به تلفن همراه و فضای مجازی، آن ها به گوشه ای خزیده و بدون اینکه نظارتی بر روی آن ها باشد در کانال های مختلف چرخیده و از بازی های مختلف استفاده می کنند که متاسفانه یکی از نتایج مخرب این امر، بروز افکار خودکشی در تعدادی از آن ها بوده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تاکید کرد: خشونت، استرس و اضطراب از دیگر آسیب هایی است که ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی در بین دانش آموزان بوده که نتیجه آن بروز برخی از رفتارهای خطرناک تر همچون بروز افکار خودکشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی دیگر از آثار مخرب فضای مجازی بر روی دانش آموزان بوده است، گفت: این آسیب از ابتدا در میان تعدادی از دانش آموزان وجود داشته اما امر نگران کننده این است که متاسفانه اعتیاد به این مواد در میان دانش آموزان به سنین کمتر سوق یافته است.

عقیقی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از بروز آسیب اجتماعی در دانش آموزان و ترک تحصیل آن ها طرحی به نام نماد در حال اجرا است، افزود: در این طرح دستگاه های مختلفی همچون دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، بهزیستی و ... همکاری دارند و در صورت مشاهده بروز آسیب اجتماعی در دانش آموز، تلاش می شود تا این آسیب در آن ها رفع و ترک از تحصیل اتفاق نیفتد.

وی خاطرنشان کرد: اما در این میان باید خانواده ها نسبت به آموزش دانش آموزان، توانمند کردن فرزندان خود و آگاهی آن ها گام های جدی بردارند.

به گفته این مقام مسئول، چاقی مفرط در دانش آموزان یکی دیگر از آسیب هایی است که به علت استفاده زیاد تلفن همراه و فضای مجازی، گریبانگیر دانش آموزان این استان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha