• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401101912361
  • خبرنگار : 50562

چاپ جدید «نیما یوشیج به روایت جلال آل‌احمد» از راه رسید

چاپ جدید «نیما یوشیج به روایت جلال آل‌احمد» از راه رسید

ایسنا/خوزستان چاپ جدیدی از کتاب «نیما یوشیج به روایت جلال آل‌احمد» نوشته منوچهر علی‌پور  سال جاری در ۱۳۴ صفحه و با قیمت ۶۵ هزار تومان در انتشارات وش منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، نیما یوشیج و جلال آل‌احمد چهره‌هایی هستند موثر و جاودانه در ادبیات معاصر ایران؛ یکی در عرصه شعر امروز تلاش‌هایی کرد ماندگار و ره‌گشاینده شعر امروز پارسی شد و دیگری در عرصه داستان‌نویسی.

در این کتاب نیمای نام‌آور را در آینه پاک و پارسای چشم جلال می‌بینیم. بررسی افسانه نیما، دفاع از نیما، مشکل نیما، دوست پیر شده‌ام آقای نیما و... از مجموعه مقالاتی است که با خواندن آن‌ها زندگی پرفرازونشیب نیما یوشیج آشکارتر می‌شود.

نقد و بررسی منظومه «افسانه» اثر نیما یوشیج موضوعی است که در ابتدای کتاب آمده و در پی آن جلال آل‌احمد نوشته‌ای با عنوان «دفاع از نیما» دارد و در آن به صراحت از ارزش‌های شعر نیما دفاع کرده به انتقاد دیگران به ویژه پرتو علوی پاسخ می‌دهد.

مقاله بعدی جلال آل‌احمد در کتاب مربوط به دشواری‌هایی است که نیما در عرصه شعر نو با آن مواجه بوده است. جلال در این مقاله برخی از این مشکلات را در حوزه بدعت در وزن و شکل، معنا و سمبل‌های شعری نیما معرفی می‌کند.

این کتاب پیشتر در انتشارات ترفند و پگاه الوند به چاپ رسیده بود.

چاپ جدید «نیما یوشیج به روایت جلال آل‌احمد» از راه رسید

مطلب بعدی کتاب تحت عنوان «دوست پیر شده‌ام آقای نیما» انتقادی است از عملکرد نیما در ایام پیری او.

در بخش دیگر کتاب مقاله «پیرمرد چشم ما بود» آمده که در آن به روزهای پایانی زندگی نیما اشاره شده و خاطره مرگ این شاعر بازگو شده است.

چاپ جدید «نیما یوشیج به روایت جلال آل‌احمد» از راه رسید

موضوع پایانی کتاب «در زندگانی پس از مرگ» نام دارد که آن نیز مقدمه جلال آل‌احمد است بر برگزیده آثار نیما که پس از مرگ نیما یوشیج به اهتمام ایرج جنتی‌عطایی منتشر شد.

منوچهر علی‌پور همچنین در زمینه ادبیات کودک و نوجوان دارای تالیفات «پژوهشی در شعر کودک»، «شعر کودک در ترازو» و «آشنایی با ادبیات کودکان» است.

افزون بر این، از این شاعر و محقق ادبی دو کتاب «سخن عشق» شامل ۱۳۰ غزل شورانگیز از حافظ به همراه شرح کامل دشواری‌ها، «آفتاب کلام» گزیده‌ای از فیه‌مافیه مولوی به همراه گزینش و شرح و «شور عاشقی» جلوه‌های شادی در آثار سعدی به زیور طبع آراسته است.

چاپ جدید «نیما یوشیج به روایت جلال آل‌احمد» از راه رسید

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha