• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401101912523
  • خبرنگار : 50444

گازوئیل، جایگزین گاز شد؛

کاهش ۵۰ درصدی توان تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

کاهش ۵۰ درصدی توان تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شیروان از کاهش ۵۰ درصدی توان تولید برق در این نیروگاه خبر داد.

محمدصادق مصدق صدقی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: گاز نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از مدتی قبل قطع شده است و در حال استفاده از گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین هستیم.

وی با بیان اینکه این نیروگاه برای استفاده دائم از سوخت جایگزین طراحی نشده است، افزود: در حال حاضر به دلیل قطعی گاز با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنیم. البته درحال تعمیرات زمستانه نیز هستیم تا برای پیک مصرف در تابستان آماده شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شرایط جوی و لغزنده بودن جاده ها نیز تامین سوخت جایگزین که همان گازوئیل است توسط نفت کش های جاده ای با زحمت بسیار انجام می شود و همکاران ما نیز با گمنامی و در سخت ترین شرایط، تولید برق را انجام می دهند.

مصدق صدقی همچنین با اشاره به میزان تولید برق در این نیروگاه گفت: توان لحظه ای تولید این نیروگاه حدود ۱۴۳۴ مگاوات است که تا ۱۳۵۰ مگاوات تولید در برهه های زمانی مختلف انجام شده، اما این مقدار تولید لحظه ای اکنون به نصف کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به آسیب هایی که به دنبال جایگزینی سوخت در این نیروگاه رخ می دهد، افزود: هر بار تغییر و جایگزینی سوخت جایگزین یا اصلی، ضربه بسیاری به نیروگاه وارد می کند و به همین دلیل خواستار این هستیم که این اتفاق پشت سر هم رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شیروان تاکید کرد: از طرفی، استفاده از سوخت جایگزین سبب افزایش ۱.۵ برابری فرسایش نیروگاه شده و عمر مفید تجهیزات را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

وی در پایان گفت: از مردم درخواست صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه برق را دارم. خاموش کردن حتی یک لامپ اضافی نیز در این خصوص موثر است تا چراغی در جایی دیگر روشن بماند.

به گزارش ایسنا، ساعاتی قبل مدیر کل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا از دورکار شدن ادارات و مجموعه های عمومی استان به مدت ۳ روز خبر داد.

محمد تقی ولیان گفت: به دستور استاندار خراسان شمالی و با توجه به افت شدید دما و مصوبه کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی، فعالیت تمام ادارات، سازمان‌ها، بانک ها، بیمه ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی از فردا بیستم دی ماه تا بیست و دوم دی ماه به صورت دور کار می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

به گفته ولیان، فعالیت های آموزشی و پرورشی تمام مراکز آموزشی و دانشگاهی به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی است و صرفا فعالیت حوزه های آزمون نهایی و سراسری مدارس آموزش و پرورش به صورت حضوری به قوت خود باقی است.

وی افزود: همچنین در راستای عدم ایجاد اختلال در ارائه خدمات بانکی  و شهرداری به مردم، واحدهای کشیک در این ۳ روز فعال خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha