• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401102013125
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

دشمن در اسلام ستیزی و ضدیت با دین کوتاه نخواهد آمد

دشمن در اسلام ستیزی و ضدیت با دین کوتاه نخواهد آمد

ایسنا/قزوین رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دشمن در اسلام ستیزی و ضدیت با دین کوتاه نخواهد آمد بنابراین اهمیت موضوع عفاف و حجاب باید در سطح استان و کشور جدی‌تر گرفته شود و همه مسئولان در این زمینه ورود داشته باشند

علی شعبانی در »کارگروه نظارت و پیشگیری از جرائم و تخلفات حوزه عفاف و حجاب» که شامگاه دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی دادگستری کل قزوین برگزار شد، در رابطه با اهمیت موضوع عفاف و حجاب اظهار کرد: دشمن در حال تهاجم ترکیبی است ما هم در جبهه اسلام باید با تهاجم ترکیبی برخورد کنیم و در نظر داشته باشیم پرداختن به مسائل اقتصادی نباید ما را از ناهنجاریهای فرهنگی غافل کند.

وی بیان کرد: زمان آن رسیده که نهادهای متعدد فرهنگی کار اثرگذاری انجام دهند، در جنگ اگر از یک طرف غافل شویم، دشمن از همان ناحیه نفوذ خواهد کرد پس هر جا که دشمن روی آن حساس است ما نیز باید حساسیت نشان دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمن در اسلام ستیزی و ضدیت با دین کوتاه نخواهد آمد بنابراین اهمیت موضوع عفاف و حجاب باید در سطح استان و کشور جدی‌تر گرفته شود و همه مسئولان در این زمینه ورود داشته باشند، در مصوبه عفاف و حجاب سال ۱۳۹۶ تکالیف هر سه قوه مشخص شده و همه مسئولان و مدیران در این موضوع وظایفی دارند و فصل‌الخطاب هم قانون است.

وی عنوان کرد: در موضوع عفاف و حجاب نباید منفعلانه رفتار کنیم و توجه داشته باشیم، در پرداختن به موضوع عفاف و حجاب علاوه بر اقناع‌ افکار عمومی و فعالیت‌های فرهنگی که زمان‌بر است باید کارهای ضرب‌العجلی و کوتاه مدت را هم در نظر بگیریم، کار اثرگذاری که هزینه‌ای برای کشور نداشته و از پیش‌ روی بی‌حجابی در جامعه جلوگیری کند.

شعبانی در خصوص مصوبات کارگروه نظارت و پیشگیری از جرائم و تخلفات حوزه عفاف و حجاب ،اظهار کرد: یکی از موارد، سامانه ناظر در نیروی انتظامی است تا برای اعمال مقررات و قوانین برای افرادی که در رابطه با رعایت حرمت‌ها و شرایع دینی و مقررات سرپیچی و مقاومت می‌کنند استفاده شود که از طریق افراد گزینش و تأیید شده‌ای که دسترسی به این سامانه دارند نسبت به راننده و یا سرنشینان خودرو تذکر پیامکی داده خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه روی گوشی هوشمند افراد تأیید شده نصب است تا با مشاهده خودروهایی که عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند تذکر اولیه را ارسال کنند، مرحله دوم تعهد کتبی است و در صورت تکرار برای بار سوم خودرو توقیف خواهد شد و افرادی که تعمداً به این کار ادامه دهند در صورت اثبات این موضوع، در همان مرحله اول پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل خواهد شد اما سعی بر این است که با تذکرات اولیه افراد در مسیر قانون حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: مصوبه دوم در مورد کسبه و بازاریانی است که کشف حجاب کرده و یا حدود قانون عفاف را رعایت نمی‌کنند که تاکنون معدود افرادی در این مورد به ما گزارش شده است اما همه باید ملزم و پایبند به قانون باشند و اگر به تذکرات اعتنا نکنند مسلماً اعمال قانون خواهند شد.

شعبانی در پایان گفت: موضوع بعدی در رابطه با ادارات است، اگر مدیران، کارکنان و کارمندان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدمت‌رسان و مراکز خدمات عمومی همچون فروشگاه‌ها تخلف از حدود حجاب و عفاف داشته باشند بدون اغماض برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha