• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102516726
  • خبرنگار : 30147

فرماندار:

استفاده از گاز شهری در اماکن عمومی زبرخان اکیداً ممنوع است

استفاده از گاز شهری در اماکن عمومی  زبرخان اکیداً ممنوع است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار زبرخان گفت: با توجه به برودت دما و افت شدید فشار استفاده از گاز شهری در اماکن عمومی اکیداً ممنوع است.

محمد عین‌القضات در گفت‌وگو با ایسنا افزود: باوجود اینکه گاز برخی از مناطق شهرستان به صورت موردی و به دلیل افت فشار گاز در شرف قطع شدن بود اما با تدابیر اتخاذ شده رفع و اکنون مشکلی در خصوص مشترکین خانگی نداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به تداوم برودت هوا و به منظور مدیریت حامل‌های انرژی کلیه مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه پیام نور در کلیه مقاطع تحصیلی تا انتهای هفته جاری تعطیل و فعالیت‌های آموزشی آن‌ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان زبرخان هرگونه فعالیت حضوری مراکز آموزشی را اکیداً ممنوع اعلام کرد و گفت: تمامی امتحانات مدارس و دانشگاه پیام نور به جز امتحانات هماهنگ استانی و نهایی آموزش و پرورش لغو است.

وی تأکید کرد: فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و نهادها به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها در روز یکشنبه به صورت دورکاری خواهد بود.

عین‌القضات همچنین افزود: فعالیت تمامی صنوف و مراکز تجاری و نیز اماکن ورزشی، فرهنگی، تجاری، گردشگری، بوم گردی و رستوران‌ها در بخش خصوصی و دولتی تا انتهای هفته جاری به صورت فعالیت محدود از ۱۰ صبح الی ۱۷ بعدازظهر بدون اتصال به شبکه گاز و صرفاً با استفاده از سوخت دوم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم امکان استفاده از سوخت جایگزین، فعالیت آن‌ها باید متوقف شده و استفاده از گاز شهری در این اماکن و مراکز اکیداً ممنوع است.

فرماندار زبرخان یادآور شد: فعالیت کلیه مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌ها، تالارها و ... محدود شده و موظف به قطع جریان گاز خود بوده و در صورت نیاز به گرمایش (فعالیت‌های اضطراری) مکلف هستند از سوخت جایگزین بهره برده و استفاده از گاز شهری در این اماکن اکیداً ممنوع است.

وی گفت: فعالیت کلیه مراکز و واحدهای صنعتی مستقر در محدوده شهرستان زبرخان (کلیه صنایع مستقر در داخل و خارج شهرک صنعتی خیام) کماکان تا انتهای هفته جاری (مطابق پروتکل ابلاغی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و با تشدید نسبت به روزهای گذشته) تعطیل و با اعمال حداکثر محدودیت مصرف گاز به استثناء واحدهای حساس با فعالیت حیاتی خواهد بود.

عین‌القضات خاموشی سامانه‌های گرمایشی مراکز فوق را الزامی و ضروری اعلام کرد و افزود: ضمن کنترل و پایش نامحسوس این مراکز توسط عوامل ذیربط و پلیس اماکن، در صورت مشاهده تخلف از اجرای دستورات اعلام شده متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی اذعان کرد: همچنین ساعات پخت نانوایی‌ها تا انتهای هفته جاری تنها در یک شیفت از ۹ صبح الی ۱۴ خواهد بود، نانوایان موظف به تأمین شرایط لازم برای استفاده از سوخت جایگزین (گاز مایع، نفت سفید و یا گازوئیل) در صورت نیاز و قطعی جریان گاز (شرایط اضطرار) هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha