• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102516970
  • خبرنگار : 50377

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

نماز حجت عینی و ذاتی برای شناسایی حق است/ تاثیر جایگاه معلمان در هدایت اعتقاد جوانان و نوجوانان

نماز حجت عینی و ذاتی برای شناسایی حق است/ تاثیر جایگاه معلمان در هدایت اعتقاد جوانان و نوجوانان

ایسنا/مازندران رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید براینکه معلمان بزرگ‌ترین ارزش را در جامعه دارند و صعود و سقوط اخلاق در کشور به عملکرد فرهنگیان است، گفت: معلمان باید دقت کنند که فکر دانش آموزان را دشمنان به یغما نبرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز در اجلاسیه نماز مازندران با بیان اینکه برپایی نماز یعنی شکرگزاری از نعمت‌های خدواند و نخستین معیار برای حفظ ارزش‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: برپایی اجرای دقیق این فریضه الهی است برهمه واجب است.

وی افزود: متاسفانه در دهه‌های گذشته در کشور فرهنگ نماز برجسته نشد که باید ضعف‌های احتمالی پیرامون این موضوع شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشوربا تاکید براینکه باید باور قلبی و اهمیت نمازخوانی روزافزون برای اقشار جامعه تبلیغ شود، گفت: اصل عقلی برای شکرگزاری از خدواند برپایی نماز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نماز حجت عینی و ذاتی برای شناسایی حق است در سال‌های گذشته برای افزایش دانش اقشار مردم تلاش شد، اما در اخلاق و بینش آنان چندان کار نکردیم.

قرائتی یادآور شد: اگر نماز محترم شمرده شود و درست باشد؛ سایر اعمال یک انسان در روز آخرت قبول می‌شود در غیر این صورت یک عمر در تباهی بودیم و معتقدم اگر با خلوص نیت یاد خدا و نماز برپا شود،هیچ‌گاه زشتی و پلیدی در کشور رخنه نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: جایگاه معلمان و فرهنگیان در هدایت کردن اعتقاد نوجوانان و جوانان بسیار برجسته است و مقام معلمی کمتر از فقها نیست و اگر معلم بیشتر به این موضوعات توجه کند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید براینکه معلمان بزرگ‌ترین ارزش را در جامعه دارند و صعود و سقوط اخلاق در کشور به عملکرد فرهنگیان است، تصریح کرد: باید معلمان دقت کنند که فکر دانش آموزان را دشمنان به یغما نبرند.

قرائتی گفت: تنها داشتن علم و مدرک تحصیلی برای معلم شدن کافی نیست؛ باید معرفت الهی برای تعلیم محصلان بیش از پیش در بین فرهنگیان تقویت شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: تغییر برخی رویه‌های اشتباه گذشته در تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است. باید دانشگاه‌ها و مدارس خود را به معرفت الهی بیشتر نزدیک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha