• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401102517152
  • خبرنگار : 50310

امام جمعه دلفان مطرح کرد:

راه‌اندازی گروه‌های تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع کتاب و کتابخوانی

راه‌اندازی گروه‌های تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع کتاب و کتابخوانی

ایسنا/لرستان امام جمعه دلفان با اشاره به میزان اثرگذاری فضای مجازی، گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی با راه‌اندازی گروه‌های تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع کتاب و کتابخوانی، در راستای ترغیب کتابخوانی حرکت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد یوسف‌خانی در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلفان اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران در حال تبدیل به مرجعیت علمی دنیا بوده و این مطلب برای حوزه نخبگان علمی مسئولیت آفرین بوده، چون که باید به دنبال آفرینش علمی معتبر باشند، بر اساس فرمایش دیگر مقام عظمای ولایت، باید ترویج زبان فارسی محور قرار گیرد تا در آینده افراد مختلف در سراسر دنیا، برای کسب علوم به دنبال فرا گرفتن این زبان باشند.

وی ادامه داد: به باور بنده این نگاه فاخر و افق‌ساز، کاملاً محاسبه شده بوده و یقیناً در آینده اتفاق خواهد افتاد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه نخبگان علمی، متعهد و مومن خود به سرعت در حال طی کردن مراتب علمی و کسب افتخار در سطح بین‌الملل است.

یوسف‌خانی تصریح کرد: در شهرستان دلفان همانند سایر نقاط ایران اسلامی نیز نخبگان علمی و فرهنگی زیادی وجود دارند، به عنوان مثال در حوزه نویسندگی و قلم ۲۵۰ مؤلف در این شهرستان وجود دارد؛ از این رو نباید به سادگی از کنار این ظرفیت‌های عظیم گذشت.

امام جمعه دلفان با اشاره به میزان اثرگذاری فضای مجازی، تصریح کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی با راه‌اندازی گروه‌های تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع کتاب و کتابخوانی، در راستای ترغیب کتابخوانی حرکت کند، همچنین ضرورت دارد سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادها نیز در این خصوص با اداره کتابخانه‌های عمومی مشارکت داشته باشند.

در ادامه اصغر قهرمانی، فرماندار شهرستان دلفان نیز با اشاره به برخی راهکارها برای ترغیب مردم به کتابخانه، بیان کرد: ایجاد فضای دلپذیر و مطلوب در کتابخانه، وجود کتاب‌های مناسب نیاز نوجوانان و جوانان و استفاده از همه ظرفیت‌های مالی به منظور تأمین مخارج کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در افزایش مراجعه به کتابخانه‌ها و به دنبال آن افزایش سرانه مطالعه در شهرستان تأثیرگذار باشد.

وی گفت: مسابقه رهروان سردار در راستای اشاعه و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در حال برگزاری بوده و این انتظار را داریم همشهریان فهیم دلفانی در این مسابقه مشارکت حداکثری داشته باشند.

همچنین در ابتدای این جلسه علی اشرف رحمتی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان و همچنین میزان اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل، دستور کار جلسه را برای حاضرین قرائت کرد.

راه‌اندازی گروه‌های تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع کتاب و کتابخوانی، تسریع در تکمیل پروژه ساخت کتابخانه شماره دو شهرستان، شرکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در مسابقه کتابخوانی رهروان سردار و پرداخت بخشی از سهم نیم درصد از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha