• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1401102718762
  • منبع : جهاد دانشگاهی

خوشنامی جهاد دانشگاهی و اعتبار مدرک؛ علت اصلی انتخاب مراکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی

خوشنامی جهاد دانشگاهی و اعتبار مدرک؛ علت اصلی انتخاب مراکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی

نتایج یک نظرسنجی از دانشجویان موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی در سراسر کشور نشان می‌دهد که خوشنامی جهاددانشگاهی و اعتبار مدرک، علت اصلیِ انتخاب مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی گودرزی، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: معاونت پژوهشی موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، با هدف شناخت دقیق‌تر دلایل گرایش دانشجویان مراکز به ادامه تحصیل در نظام آموزش عالی مهارتی و انتخاب مراکز جهاد دانشگاهی، نظرسنجی آنلاین را با جامعه آماری ۹۰۰۰ نفر از دانشجویان انتخاب‌ واحدکرده ورودی مهر ۱۴۰۱ مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار کرد.

دکتر گودرزی گفت: در پاسخ به اینکه «چرا با وجود دانشگاه‌های متعدد (آزاد، پیام نور و ...) دانشگاه جامع علمی-کاربردی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟»، اولویت اول پاسخ‌دهندگان، معتبربودن مدرک دانشگاه علمی ـ کاربردی (۵۸ درصد)، اولویت دوم پاسخ‌دهندگان، سهولت ورود به دانشگاه علمی ـ کاربردی (۴۲ درصد)، اولویت سوم پاسخ‌دهندگان، شعبه‌ها (مراکز) زیاد دانشگاه علمی ـ کاربردی (۵۸ درصد)، اولویت چهارم پاسخ‌دهندگان، شهریه پایین‌تر (۵۸ درصد) و اولویت پنجم پاسخ‌دهندگان، مناسب‌بودن زمان برگزاری کلاس‌ها (۶۰ درصد) بوده است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی با اشاره به نتایج این نظرسنجی گفت: در پاسخ به اینکه «چرا با وجود مراکز علمی ـ کاربردی متعدد در شهر شما، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را انتخاب کرده‌اید؟»، اولویت اول پاسخ‌دهندگان، شهرت، خوشنامی و برند جهاد دانشگاهی (۵۶درصد)؛ اولویت دوم پاسخ‌دهندگان، فضای علمی ـ آموزشی بهتر و کادر علمی مجرب (۶۰ درصد)؛ اولویت سوم پاسخ‌دهندگان، شرایط مناسب پرداخت هزینه تحصیل، از جمله تقسیط شهریه و ارایه وام دانشجویی (۵۸ درصد)؛ اولویت چهارم پاسخ‌دهندگان، شهریه پایین‌تر (۵۸ درصد) و اولویت پنجم پاسخ‌دهندگان، ارائه رشته مورد علاقه در مرکز جهاد (۵۸درصد) بوده است.

نحوه آشنایی با مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی

به گفته دکتر گودرزی، پاسخ‌دهندگان درخصوص نحوه آشنایی خود با مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی، ۵۶/۶۱ درصد به آشنایی از طریق دوستان و آشنایان، ۳۰/۲۳ درصد، جستجو در گوگل، واتساپ، تلگرام و لندینگ‌پیج موسسه، ۴۹/۲۱ درصد سایت سازمان سنجش، ۲۳/۱۷ درصد بنر و تراکت، ۶۸/۱۵ درصد، توصیه مشاوران محل تحصیل قبلی، ۳/۱۶ درصد تجربه استفاده از سایر خدمات جهاد دانشگاهی را راه آشنایی خود را مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی اعلام کرده‌اند.

رضایت دانشجویان، سرمایه اجتماعی جهاد دانشگاهی

رییس موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، گفت: ۵۸ درصد از پاسخگویان، نحوه برخورد کارکنان مراکز و فرایند ثبت نام را بسیار خوب، ۲۱ درصد خوب، ۱۷ درصد متوسط، ۲ درصد بد و ۳ درصد خیلی بد ارزیابی کرده‌اند که نشان‌دهنده رضایت بالای دانشجویان از نحوه برخورد کارکنان مراکز و فرایند ثبت‌نام در مراکز است و باید از زحمات همکاران مراکز تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان با اشاره به نتایج نظرسنجی و تحصیل بیش از ۲۳ هزار نفر در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: این نتایج و استقبال خوبِ دانشجویان از تحصیل در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، سرمایه اجتماعی عظیمی برای جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود که لازم است واحدهای جهاد دانشگاهی با توجه بیشتر به توسعه مراکز و تأمین امکانات لازم برای فعالیت آنها، قدر این سرمایه اجتماعی را دانسته و برای حفظ و تقویت آن تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha