• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401102718882
  • منبع : نمایندگی همدان

خدمات شایسته‌ای که این روزها کادر بهداشت و درمان ارائه می‌کنند

خدمات شایسته‌ای که این روزها کادر بهداشت و درمان ارائه می‌کنند

ایسنا/همدان در همین روزهای برفی و سرد و در جای جای شهر ما، سپیدپوشان مدافع سلامت با ازخودگذشتگی و ایثار مادرانه و پدرانه از سلامت مردم و حریم امن خانواده‌ها دفاع می‌کنند. 

تازه یک روز از برف سنگین استان گذشته بود که خبر رسید مادر بارداری در برف روستای زرقان فامنین گرفتار شده و با دردهای زایمانی دست و پنجه نرم می‌کند اما پرسنل خدوم اورژانس نگذاشتند مادر و پدر چشم به راه و گرفتارشده در برف، با این شرایط سخت تنها بمانند و احساس خطر کنند. 

یک روز دیگر گذشت و اتفاقی مشابه در یکی دیگر از روستاهای شهرستان رزن رقم خورد و باز فرشتگان سپیدپوش اورژانس بر بالین مادر باردار رسیده و نجات زندگی او و فرزندش را به لطف خداوند رقم زدند. 

در همین روزها که کمتر کسی، بودن کنار خانواده و فضای گرم خانه را به خروج از منزل ترجیح می‌دهد، هنوز کادر بهداشت و درمان ایثارگرانه مشغول خدمت به مردم این مرز و بوم هستند، مثل همان روزها که کرونا تار و پود شهر را در بر گرفته بود و وحشت بر جان و خانه ها رخنه کرده بود. 

دکتر طهماسبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه خدمات بی وقفه کادر بهداشت و درمان، به صورت شبانه‌روزی در جریان است، از آمادگی همیشگی پرسنل خبر می‌دهد و می‌گوید: در همین هفته گذشته و پیش از آغاز بارش‌های آسمانی، تنها در یک روز بیش از ۸۰۰۰ مراجعه به مراکز درمانی استان صورت گرفته که از بیماران تنفسی تا تصادفات، بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر مثل ناراحتی‌های قلبی- عروقی و ... را شامل شده است. 

او از فعالیت ۲۱ بیمارستان در استان خبر می‌دهد و می‌افزاید: علاوه بر این مراکز، خدمات شبانه روزی در کلینیک های ویژه و مراکز شبانه روزی سلامت، در همین ایام در کمترین مراجعات روزانه هفته گذشته، نزدیک به ۵۰۰۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که حدود ۵۰۰ نفر از آنها بستری شده‌اند و این روند به طور معمول در بیمارستان‌های استان جاری و ساری است و اگرچه بروز بیماری‌های فصلی و شیوع مجدد کرونا و آنفلوآنزا بیشتر از ماه گذشته بوده اما کیفیت و تعدد خدمات دچار وقفه یا اختلال نشده است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در جمعیت، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، این میزان مراجعات و ارائه خدمت طبیعی است، اظهار می‌کند: در روز سرد پس از بارش برف در این هفته در حالیکه مراجعات مردمی به بیمارستان‌ها کمتر شده و تا حدود ۴۸۰۰ نفر کاهش داشته هم تغییری در روند ارائه خدمات به بیماران و مراجعان حاصل نشد و حتی اورژانس در این روز برفی و سرد، چندین عملیات مهم بین شهری را به ثبت رساند که نجات سه مادر باردار در مسیرهای روستایی استان از آن جمله است. 

خبرگزاری ایسنای همدان هم طی روزهای گذشته خبری از میزان مراجعات این روزهای مردم به مراکز درمانی منتشر کرد که نشان می‌داد با همه سپیدی و سختی روزهای برفی و تعطیلی برخی مشاغل، حرفه و خدمتی که تعطیلی ناپذیر است، حرفه کادر درمان است و اگرچه رسانه‌های معاند با دستمایه قرار دادن این آمار و ارقام تلاش می‌کنند وضعیت سلامت استان را بحرانی جلوه دهند اما روند خدمت همچنان ایثارگرانه و مجاهدانه تداوم دارد و روسیاهی این زمستان هم سهم ذغال سعودی_صهیونیستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha