• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102819310
  • خبرنگار : 50404

یک بازیگر تئاتر پاسخ داد

چرا تئاتر خیابانی در طول سال در مشهد اجرا نمی‌شود؟

چرا تئاتر خیابانی در طول سال در مشهد اجرا نمی‌شود؟

ایسنا/خراسان رضوی یک بازیگر تئاتر گفت: با توجه به اینکه تئاتر خیابانی بلیط فروشی ندارد، باید از جانب دستگاه‌ها و نهادهای مختلف حمایت شود و چون در مقطع زمانی دیگری به‌جز عید نوروز این هزینه انجام نمی‌شود، طبیعی است که هیچ گروهی نیز نمی‌تواند در زمان‌های دیگر تئاتر خیابانی اجرا کند.

جلال شهبازنژاد که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از بازیگران و کارگردان‌های مشهدی تئاتر در ایام نوروز به اجرای تئاتر خیابانی می‌پرداخت، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دلیل این اجراها در ایام نوروز اظهار کرد: این اتفاق سال‌هاست که در مشهد رخ می‌دهد و تبدیل به رسم شده است. هرساله تحت عنوان جشنواره استقبال از بهار، در عید نوروز تئاترهای خیابانی در سطح شهر اجرا می‌شود که البته اتفاق زیبا و خوبی است و باعث می‌شود مردم با تئاتر آشتی کنند و سنت‌ها و آئین‌ها نیز مرور شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا تئاترهای خیابانی در طول سال در سطح شهر مشهد اجرا نمی‌شود، افزود: اجرای هر تئاتری مستلزم هزینه‌هایی است که برای این نوع از تئاتر مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. با این اوصاف حتی هنرمندانی از شهرهای دیگر برای اجراء تئاتر به مشهد می‌آیند، درحالی‌که هنرمند شهر مشهد در طول سال بیکار است. باید این حمایت در طول سال نیز از هنرمندان شهر خودمان صورت بگیرد تا بتوانیم تئاتر خیابانی را در زمان‌های دیگر نیز در سطح شهر اجرا کنیم.

این بازیگر تئاتر با اشاره به اینکه نهادهای متولی در زمان‌های دیگر سال از تئاتر خیابانی حمایت نمی‌کنند، ادامه داد: البته از تئاترهای دیگر هم حمایت نمی‌شود اما در تئاتر صحنه‌ای تماشاگر نمایش را انتخاب می‌کند، درحالی‌که در تئاترهای خیابانی این بازیگر است که تماشاگر خود را انتخاب می‌کند.

شهبازنژاد تصریح کرد: در شرایط کنونی و مشکلات اقتصادی گمان نمی‌کنم که امسال تئاتر خیابانی بتواند تاثیر زیادی بر مردم بگذارد. این درحالی است که تئاترهای صحنه‌ای مشهد نیز فعلا متوقف است. بنابراین مشخص نیست که آیا مردم امسال از تئاتر خیابانی استقبال می‌کنند یا نه. البته همیشه از کارهایی که مربوط به تمدن و فرهنگ چند هزار ساله ایران می‌شود، استقبال گسترده‌ای صورت می‌گیرد.

وی با انتقاد از نحوه انتخاب طرح‌های تئاتر خیابانی برای شرکت در جشنواره استقبال از بهار، خاطرنشان کرد: به نظر من هر جا پولی باشد، رانتی نیز وجود دارد و باید در خصوص طرح‌هایی که تایید و اجرا می‌شود تامل شود. این موضوع سال‌هاست تکرار می‌شود و با این اوصاف من و همکارانم دیگر در جشنواره استقبال از بهار شرکت نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha