• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401102819460
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

نگاه متعالی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بانوان به خوبی تبیین شود

نگاه متعالی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بانوان به خوبی تبیین شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: نگاه متعالی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بانوان باید به خوبی تبیین شود.

فرهاد زیویار امروز ۲۸ دی‌ماه در آیین تجلیل از برترین‌های جشنواره بانوی تمدن‌ساز ایران اسلامی (اولین جشنواره معرفی بانوان شاخص لرستان) که در سالن اجلاس جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: تمدن مدلی از زندگی اجتماعی است که می‌تواند الگویی را برای خیلی از جوامع و اجتماعات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه وقتی زیرساخت‌های فکری در کشوری مهیا نباشد نمی‌تواند الگویی ارائه دهد، گفت: تنها کشور و تمدنی که در مقابل غرب مفاهیمی تحت عنوان خاستگاه فکری اسلامی داشته و حرف برای گفتن دارد ایران است.

استاندار لرستان گفت: ایران اسلامی بیش از نیمی از مسلمان را مورد مخاطب قرار داده است.

وی در خصوص بحث تمدنسازی بانوان ایران اسلامی، بیان کرد: مفهوم و موضوع زن و مادر متعالی است و حبس را به وجود نمی‌آورد بلکه دربرگیرنده است و چنانچه در جامعه تسری پیدا کند بیش از نیمی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

استاندار عنوان کرد: بانوان ایرانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها ابزار نبوده بلکه نقش اجتماعی، و یاریگری آنان به مردان بسط پیدا کرده است.

زیویار با بیان اینکه نگاه متعالی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بانوان باید به خوبی تبیین شود، اضافه کرد: علیرغم وجود تهاجم فرهنگی به اشکال مختلف در ۴۳ سال علیه انقلاب اسلامی، حضور زنان، تحصیلات عالی آنان و کارآفرینی زنان و درخشش آنان در جوامع بین‌المللی ستودنی است و خیلی از فرزندانی که نقش‌آفرینی‌ و حماسه خلق کردند تربیت شده همین بانوان ایرانی  بودند که به دور از نگاه ابزاری به آنان، فرزندانی برومند و شایسته تربیت کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور بانوان در عرصه‌های علمی ملی و بین‌المللی بی‌نظیر و قابل تقدیر است، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی با پشتوانه فکری در مورد نقش و جایگاه بانوان در پیشبرد جامعه است که در برابر نظام فکری آلوده و ابزار محور غرب ایستادگی کرده و دامنه آن روز به روز در سایر ملت‌ها گسترش پیدا می‌کند.

استاندار لرستان نقش تربیتی بانوان در توسعه کشور در قامت مادر را بی‌بدیل  برشمرد و گفت: پشت تمامی افرادی که تاریخ‌ساز شده‌اند، مادران زحمت‌کش و دلسوز حضور دارند که زمینه‌ساز آن شده‌اند.

زیویار با بیان اینکه بانوان امروز در جهاد تبیین نقش تاثیرگذاری دارند و نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت مغفول مانده در تشکیل و صدور تمدن نوین اسلامی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha