• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401102920394
  • منبع : نمایندگی ایلام

بسطامی:

دولت سیزدهم توزیع بودجه را عادلانه کرده است

دولت سیزدهم توزیع بودجه را عادلانه کرده است

ایسنا/ایلام نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بودجه ریزی قبلا بر اساس مساحت و جمعیت بود و در دولت سیزدهم یک پارامتری دیگری با عنوان ضریب محرومیت در نظام بودجه ریزی تاثیرگذار شده است که این امر نقش مهمی در توزیع بودجه بر اساس عدالت دارد.

"علی‌اکبر بسطامی"  امروز پنجشنبه۲۹ دی  در نشست شورای اداری شهرستان سیروان با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برکت خدا در وحدت نیروهای انقلابی است و هر چه این وحدت بیشتر باشد، ماحصل کار هم نمود بیشتری خواهد داشت و اگر توفیقی در استان حاصل شده  به دلیل همین هارمونی و وحدت در استان بین مسئولان است، دولت سیزدهم از مردم بوده و برای مردم تلاش می کند و در همین استان، استاندار ایلام برای آگاهی و پیگیری از مشکلات مردم، هر هفته به یکی از شهرستان های استان سفر می کند.

نماینده مردم ایلام ، مهران، ایوان ، سیروان، چرداول، هلیلان، چوار و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش ما این است متناسب با شان استان برای توفیق ایلام تلاش کنیم، گفت: نظام بودجه ریزی قبلا بر اساس مساحت و جمعیت بود و در دولت سیزدهم یک پارامتری دیگری با عنوان ضریب محرومیت در نظام بودجه ریزی تاثیرگذار شده است که این امر نقش مهمی در توزیع بودجه بر اساس عدالت دارد.

بسطامی تاکید کرد: یکی از مهم ترین موضوعات و کارهای مدیران بحث تملک دارایی ها در سطح کشور است که بر اساس تدبیر مدیران اجرایی در استان امید است شاهد تلاش برای رفع مشکلات مردم و اختصاص اعتبارات مناسب باشیم.

وی با بیان اینکه دولت بودجه ریزی ۱۴۰۰ را مردمی کرد و بودجه ریزی بر اساس تملک دارایی های سرمایه ای در کشور و اینکه از هزینه کم کنیم و سرمایه گذاری زیرساختی انجام شود، مقدمه ای بر یک حرکت جهادی و نگاه انقلابی است، ادامه داد: یکی از مهم ترین شاخص های بودجه ریزی، رشد تملک دارایی های سرمایه ای است که در اختیار استان های کشور قرار گرفته و در دولت سیزدهم بودجه تملک دارایی هایی سرمایه ای در نظام بودجه ریزی ۲۶ درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بحث مصارف و هزینه ها در نظام بودجه ریزی داشته است بطوریکه در بودجه ۱۴۰۰ در بحث توجه به معیشت مردم و اقشار آسیب پذیر ۳۸ درصد رشد اعتبارات در نظر گرفته شد، تصریح کرد: این امر نشان دهنده توجه دولت در بحث مردمی سازی بودجه و نگاه به محرومان جامعه با رعایت ضریب محرومیت است.

بسطامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ایستادن بر داشته ها و ظرفیت های خود است، گفت: این دولت مصمم است حفره های خالی را با تدبیر مدیران اجرایی پر کند و ما ا۱میدوار به تلاش جهادی مدیران اجرایی و دولت هستیم که البته این امر در سایه وحدت شکل می گیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شهرستان سیروان گفت:  سال گذشته برنامه های مختلفی برای شهرستان انجام شده است که به لطف خدا جاده چشمه چاهی به زنگوان و بخش مرکزی در دست اقدام و آسفالت است، ولی مهم ترین مشکل مردم منطقه پمپاژ آب است.

بسطامی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان یک پروژه بزرگ در سیروان است که مسائلی را برای مردم ایجاد کرده است که باید این کارخانه به وظایف خود در باب مسئولیت های اجتماعی و کمک به مردم منطقه اقدامات لازم را انجام دهد و در بحث مالیات ارزش افزوده نیز نگاه بر اساس عدالت در توزیع باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha