• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401110503766
  • منبع : نمایندگی خوزستان

تشکیل کارگروه «فرهنگ، هنر و رسانه» در اهواز

تشکیل کارگروه «فرهنگ، هنر و رسانه» در اهواز

ایسنا/خوزستان اداره کل ارشاد خوزستان از تشکیل اولین کارگروه «فرهنگ، هنر و رسانه» در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به دبیری این اداره کل خبر داد.

به گزارش ایسنا، در این کارگروه اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری، صدا و سیما، کانون‌های مساجد، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و استادان و صاحب نظران این حوزه عضو هستند.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج در این جلسه اظهار کرد: در راستای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هفته گذشته نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور به خوزستان سفری داشتند و در خصوص تدوین این سند توضیحاتی را در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ارایه دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: همچنین جلسه‌ای با حضور مدیران مربوطه از استان‌های خوزستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری، دبیران کمیته‌های استانی و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور در استانداری خوزستان برگزار شد و در این جلسه در مورد اینکه به چه شکلی مسایل فرهنگی استان توصیف و نوشته شود بحث و تبادل نظر شد.

وی اضافه کرد: برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پنج کمیته شامل کمیته‌های «فرهنگ، هنر و رسانه»، «امور دینی»، «تعلیم و تربیت»، «اجتماعی، زنان و خانواده» و «اقتصاد فرهنگ» تشکیل شده و هر کدام از این کمیته‌ها باید حداکثر پنج اولویت‌ استان را مرتبط با حوزه فعالیت خود تعیین و به شورای برنامه‌ریزی استان تحویل دهند.

کلاه‌کج با اشاره به اینکه این پنج محور اولویت‌دار باید موضوعاتی مختص استان باشد گفت: در این زمینه از قبل در مکاتبه با دستگاه‌های فرهنگی و مجموعه‌های مختلف در سطح استان مسایل اولویت‌دار استان و شهرستان‌ها را رصد کردیم که ۱۴ دستگاه فرهنگی مسایل فرهنگی اولویت‌دار استان و ۲۱ شهرستان نیز مسایل فرهنگی اولویت‌دار شهرستان را به ما ارایه دادند.

وی با بیان اینکه مدت زمان لازم برای اجرای طرح ۲ ماه است که از ۲ دی آغاز شده و تا نیمه اول اسفند ۱۴۰۱ ادامه دارد افزود: فاز اول این طرح در ۱۲ استان کشور انجام شد و در حال حاضر فاز دوم اجرای طرح است که در ۱۹ استان در حال تدوین است.

همچنین عبدالرضا سیفی گفت: بخشی از موارد اعلامی از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان و شهرستان‌ها موارد ملی است. در حالی که ما به دنبال این هستیم که پنج مشکل خاص استان را بررسی کنیم بخشی از موارد هم قابل جمع‌بندی است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار خوزستان یادآور شد: علاوه بر همفکری و گرفتن نظرات دستگاه‌ها باید در این جلسات موارد را حلاجی کنیم و سپس به شورای برنامه‌ریزی اعلام و خروجی آن به عنوان نقشه مهندسی فرهنگی استان مطرح شود.

در ادامه این جلسه اعضای کمیته به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی اجرای سند استانی نقشه مهندسی فرهنگی و تعیین مسایل اولویت‌دار استان پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha