• پنجشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110604538
  • خبرنگار : 30147

به رغم مهلت برای کشاورزان؛

سامانه بیمه محصولات کشاورزی بسته شد

سامانه بیمه محصولات کشاورزی بسته شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: به رغم اینکه هنوز مهلت بیمه محصولات کشاورزی به پایان نرسیده اما چون بیمه سایت خود را از چندین روز قبل مسدود نمود کشاورزان نتوانستند محصولاتشان را بیمه کنند.

محمود شبان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه زمان بیمه محصولات کشاورزی از اوایل مهرماه آغاز و تا اوایل بهمن‌ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سرمای اخیر و افت شدید دما خسارت‌های بسیاری را به بخش کشاورزی وارد نمود.

وی عنوان کرد: اگرچه تنها راهی که می‌شود خسارت‌های وارده به کشاورزان را جبران نمود از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی است اما چون بیمه سایت خود را بسته بود کشاورزان نتوانستند محصولاتشان را در موعد مقرر بیمه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: چون سرمازدگی در بسیاری از محصولات به خصوص انار محرز شده صندوق بیمه دیگر باغی را بیمه نمی‌کند.

وی گفت: هرچند تلاش می‌شود برای محصولات انگور، پسته و زعفران که میزان خسارت پایین‌تر بوده سایت برای بیمه باز شود ولی بعید می‌دانم کسی بتواند باغات انار را بیمه کند.

شبان با اشاره به اینکه از ۶۷۰ هکتار باغات انار فقط ۶۰ هکتار و از ۶۰۰۰ هکتار باغات انگور شهرستان فقط ۹۰۰ هکتار بیمه هستند، افزود: آنچه موجب عدم ترغیب باغداران برای بیمه باغات شده پایین بودن تعهد پرداختی صندوق بیمه است.

وی اظهار کرد: مبالغی که صندوق بیمه پرداخت می‌کند در برابر خسارتی که وارد شده بسیار ناچیز است، به عنوان مثال اگر به یک هکتار باغ انگور ۱۰۰ درصد خسارت وارد شود تنها ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند که عملاً قابلیت رقابت با درامد واقعی و حتی هزینه‌هایی که در باغ می‌شود ندارد به همین دلیل استقبال چندانی از صندوق بیمه کشاورزان نمی‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: با توجه به اینکه مجدد سرما را در شهرستان خواهیم داشت از کشاورزان خواسته می‌شود پیش بینی سوخت دوم را داشته باشند، همچنین توصیه‌های فنی که در قالب اطلاعیه‌های هشدار منتشر می‌شود را جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha