• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401111209682
  • خبرنگار : 71660

هشدار وزیر خارجه استرالیا درباره یک «جنگ فاجعه‌آمیز» در منطقه هند-آرام

هشدار وزیر خارجه استرالیا درباره یک «جنگ فاجعه‌آمیز» در منطقه هند-آرام

وزیر خارجه استرالیا با اشاره به وضعیت "خطرناک و ناپایدار" منطقه هند-آرام به همه کشورها هشدار داد که باید از یک "جنگ فاجعه‌آمیز" در این منطقه جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، «پنی وونگ» وزیر امور خارجه استرالیا و «ریچارد مارلز» وزیر دفاع این کشور برای انجام گفت‌وهای استراتژیک با همتایان انگلیسی خود به این کشور سفر کردند.

پنی وونگ طی یک مراسم سخنرانی در "کینگز کالج لندن" با اشاره به روابط عمیق میان استرالیا و انگلیس اظهار کرد: بسیاری از استرالیایی‌ها حتی پس از "فدراسیون استرالیا" در سال ۱۹۰۱ خود را انگلیسی می‌شمارند. اما از آنجایی که ماهیت مناطق و جهان ما تغییر کرده، بنابراین جنس روابطمان نیز تغییر کرده است. امروز به عنوان کشوری مدرن و چند فرهنگی، استرالیا خود را بخشی از وجود منطقه هند-آرام می‌داند.

وی ضمن استقبال از مشارکت فزاینده انگلیس در منطقه هند-آرام خاطرنشان کرد: اگر درگیری در این منطقه رخ دهد، نتیجه آن برای ملت و پیشرفت ما "فاجعه‌آمیز" خواهد بود. البته این به خود کشورها مربوط است که از خود بپرسند چگونه می‌توانیم از قدرت ملی، نفوذمان، شبکه‌هایمان و توانایی‌هایمان برای جلوگیری از یک درگیری فاجعه‌آمیز جلوگیری کنیم. ما همچنین از انگلیس می‌خواهیم تا با گذشته استعماری خود در منطقه هند-آرام مقابله کند.

وونگ با اشاره به دیدارش با همتای چینی خود گفت: من هنگامی که قبل از کریسمس برای اولین بار طی سه سال گذشته با همتای چینی خود جلسه داشتم، دیدگاه استرالیا را در این زمینه با او مطرح کردم. استرالیا به دنبال منافع مشترک با کشورهای همسایه درخصوص مسائل مختلفی از جمله امنیت غذایی، توسعه اقتصادی، تغییرات اقلیمی و زیرساخت‌ها است. کمک به کشورهایی که با فقر مقابله می‌کنند بهترین کار ممکن است و همچنین این اقدام امنیت را افزایش خواهد داد زیرا ثبات و رونق به طور متقابل از عوامل تقویت‌کننده هستند.

وی در پایان تصریح کرد: درک و شناخت گذشته، فرصت یافتن مسائل مشترک را به دنبال دارد و این امر بهتر از آن است که بخواهیم در نسخه‌های محدودتری از تاریخ کشورهایمان باقی بمانیم.

ریچارد مارلز نیز با تاکید اظهارات وزیر خارجه استرالیا گفت: شناخت گذشته امکان روابط‌ عمیق‌تر را فراهم می‌کند. این برای همه کشورها مهم است که نسبت به گذشته تفکر کنند تا این قضیه منجر به مشارکت‌های معنادار در آینده شود و به نظرم در این راستا اگر انگلیس در منطقه آرام-هند مشارکت کند، ثباتی را برای این منطقه به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha