• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401111712991
  • خبرنگار : 50163

موضع‌گیری‌های زینب (س) در واقعه کربلا نشان از عظمت ایشان است

موضع‌گیری‌های زینب (س) در واقعه کربلا نشان از عظمت ایشان است

ایسنا/زنجان امام جمعه هیدج گفت: موضع‌گیری‌های حضرت زینب (س) در واقعه کربلا نشان از عظمت وجودی ایشان است.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حضرت (س) بانویی است که در طول تاریخ اسلام درخشیده، اظهار کرد: حضرت زینب کبری (س) بانویی است که همواره مایه آرامش خانواده بوده به طوری که هم بعد از شهادت حضرت زهرا (س) یار و یاور حضرت علی (ع) بوده و هم بعد از شهادت امام حسین (ع) نیز یار و یاور بازماندگان کربلا به‌شمار می‌آمد.

وی با بیان اینکه یاد خدا آرام‌بخش دل‌هاست و امامان معصوم و حضرت زینب کبری (س) نیز در خاندانی متولد شدند که حتی جانشان را نیز در راه خدا از دست دادند، اضافه کرد: خاندان عصمت و طهارت محور آرامش و اسوه سکون بشریت هستند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به خیزش قهرمانه حضرت زینب کبری (س) در جریان کربلا، ادامه داد: موضع‌گیری‌هایی که ایشان در واقعه کربلا داشتند، نشان از عظمت روحی و وجودی آن حضرت و همچنین عمل کردن بر اساس تکلیف‌مداری است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) با عملکرد خود یک نبرد به ظاهر شکست خورده را تبدیل به یک پیروزی تاریخی می‌کند، ادامه داد: ایشان با نطق تاریخی خود هیئت حاکمه و یزید و یزیدیان را رسوا می‌کند و عزت‌مندانه حماسه کربلا را به گوش مردم به خواب رفته و بی‌بصیرت آن زمان می‌رساند.

زارعی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) و وقتی که در مجلس عبیدالله وارد می‌شود در آنجا عبیدالله می‌گوید دیدی که خدا با شما چکار کرد؟ حضرت در پاسخ عبیدالله می‌فرماید: آنها گروهی بودند که خدا برایشان شهادت را نوشته بود که به آن جایگاه‌های ابدیشان رفتند و من چیزی جز زیبایی ندیدم.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه حضرت زینب (س) بانوی بابصیرتی است که هم باور قلبی به حقایق عالم و هم احاطه علمی و معرفتی داشت، افزود: این شیرزن از بس معرفت داشت که امام زین‌العابدین (ع) در حق او می‌فرماید: بانویی بود که عالمه بود؛ اما این علم را از خاندان نبوت گرفته بود و از مدرسه و مکتب‌خانه نگرفته بود و فهمیده‌ای بود که خودش فهمیده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha