• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401111914935
  • خبرنگار : 50187

مدیرعامل برق منطقه ای کرمان اعلام کرد

بهره‌برداری ۸ پروژه برق منطقه‌ای کرمان در دهه فجر/ افتتاح نیروگاه زرند با حضور وزیر نیرو

بهره‌برداری ۸ پروژه برق منطقه‌ای کرمان در دهه فجر/ افتتاح نیروگاه زرند با حضور وزیر نیرو

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان گفت: فردا(۲۰ بهمن ماه) با حضور وزیر نیرو و ارتباط ویدئوکنفرانس با ریاست جمهوری افتتاح نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی زرند را خواهیم داشت.

حمیدرضا حبیبی امروز ۱۹ بهمن ماه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: برق به عنوان صنعت زیرساختی و پیشران توسعه کشور بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته و استان کرمان جزو استان های توسعه یافته بعد از انقلاب در این زمینه است و در جایگاه مناسبی در کل کشور قرار دارد.

وی افزود: ظرفیت نصب شده نیروگاهی استان از ۶۰ مگاوات قبل از انقلاب به ۴۲۰۰ مگاوات توسعه یافته، مشترکان صنعتی بزرگ از یک به ۲۵ مورد افزایش یافته و نیاز مصرف استان از ۵۹ مگاوات به ۳۳۱۳ مگاوات رسیده است.

حبیبی بیان کرد: استان کرمان دارای بار مولد بالایی است و ۴۵ درصد مصرف انرژی برق در صنعت و ۲۳ درصد در کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: اکنون ظرفیت نصب شده نیرگاهی استان ۴۲۰۰ مگاوات و مصرف ۳۳۰۰ مگاوات است که نشان دهنده تراز مثبت انرژی در استان بوده و ۱۰۰ مگاوات از میزان برق تولیدی استان، مربوط به نیروگاه تجدیدپذیر است و امیدواریم با همکاری سرمایه گذار، افزایش بهتری در بخش تجدیدپذیر داشته باشیم زیرا استان کرمان موقعیت ویژه ای در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر، صنعت برق استان کرمان هشت پروژه انتقال فوق توزیع را با ارزش نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان افتتاح می کند، افزود: پنج پروژه نیز با اعتبار بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می کنیم که تا سه سال آینده بهره برداری می شوند.

حبیبی بیان کرد: فردا(۲۰ بهمن ماه) با حضور وزیر نیرو و ارتباط ویدئوکنفرانس با ریاست جمهوری افتتاح نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی زرند را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه رشد مصرف انرژی در کشورمان بالاست، در ادامه با تاکید بر لزوم مصرف بهینه انرژی گفت: یک نیروگاه خورشیدی در استان کرمان تا پیک سال آینده بهره برداری می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha