• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401120100435
  • خبرنگار : 50233

با اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی صورت می گیرد

کاهش گام به گام از تنش آبی روستاهای استان سمنان

کاهش گام به گام از تنش آبی روستاهای استان سمنان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان از کاهش تنش آبی در روستاهای این استان از طریق اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان خبر داد.

محمد طاهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۵۰ روستای استان از طریق سیار و با تانکر آبرسانی می‌شدند اما خوشبختانه با تخصیص اعتبارات و جذب ۱۰۰درصدی آنها، مشکل ۱۰ روستا به طور کامل رفع شد.

وی با بیان اینکه سال قبل و ۵۱ روستا با تانکر آبرسانی می‌شد، ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی این روستاها به ۴۱ روستا کاهش یافتند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با رفع مشکل کم‌آبی روستاهای باقیمانده گفت: در افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی شمار روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شدند از بیش از ۵۰ روستا به حدودا ۴۰ روستا رسید و امسال برنامه‌ریزی شده که با اجرای پروژه های محرومیت زدایی جدید، مشکل ۱۰ روستای دیگر مرتفع و تعداد آنها به ۳۰ روستا برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۲ پروژه محرومیت زدایی اجرا که ۷۵ درصد آنها به اتمام رسید، ادامه داد: برای این پروژه اعتباری ۷۲ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده بود که به طور ۱۰۰درصد جذب شد.

طاهری با بیان اینکه امسال نیز ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های محرومیت زدایی استان در حوضه آبرسانی پیش‌بینی شده است، افزود: امید است که با اجرایی شدن این پروژه‌ها مشکل کم آبی این روستاها نیز مرتفع شود. ضمن اینکه امید می‌رود که با افزایش رحمت الهی و بارندگی‌ها، معضل کم آبی در این مناطق کاهش بیابد.

وی با بیان اینکه ۳۲ روستاهای بالای ۲۰خانوار در استان وجود دارد، گفت: حدودا ۱۰۰ روستا از این روستاها با تنش آبی روبرو بودند که با اجرای پروژه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی مشکل تعدادی از آنها حل شده و آبفای استان برای رفع مشکل دیگر روستاهای باقی‌مانده برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم توجه ویژه به این بخش داشته و اعتبارات خوبی در جریان سفر رئیس جمهور به استان به پروژه‌های آبرسانی اختصاص داده و لذا امید داریم در کنار افزایش نزولات الهی، با اجرایی شدن پروژه‌های تعریف شده، مشکلات در این بخش به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha