• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401120201579
  • خبرنگار : 50026

توسعه فرهنگ و اقتصاد محلی با اجرای طرح یاریگران زندگی

توسعه فرهنگ و اقتصاد محلی با اجرای طرح یاریگران زندگی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طرح یاریگران زندگی در روستا آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد تا منجر به توسعه فرهنگ و اقتصاد در جوامع محلی شود. 

مجید قربانی، امروز سه شنبه دوم اسفند در مراسم افتتاحیه طرح یاریگران زندگی در روستاهای خراسان جنوبی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همراه بود، اظهار کرد: فعال کردن قابلیت‌ها و فعالیت‌های مغزی رویکرد اصلی طرح یاریگران زندگی است که از این طریق فرد در مقابل آسیب‌های ناشی از اعتیاد مصون می‌شود. 

وی از اجرای آزمایشی طرح یاریگران زندگی در پنج استان کشور خبر داد و گفت: تفکر، برنامه ریزی و مهارت آموزی از قابلیت های مغز انسان است که فعال شدن آن در فرآیند زندگی هر فرد اهمیت دارد. 

به گزارش ایسنا، قربانی با بیان اینکه مرزی بین فعالیت مغزی افراد وجود ندارد تصریح کرد: باید امکان توسعه برای هر فرد ایجاد شود چراکه اثرات آن در جامعه نمود خواهد داشت. 

وی با تأکید بر اینکه آموزش مهارت‌های زندگی از بدو تولد باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: هدف از اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها، پیشگیری از اعتیاد است؛ روستا از گذشته تاکنون همواره جایگاهی ویژه در جوامع انسانی داشته ولی شناخت اجتماعی در فرایند ارتباطات روستایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

به گفته وی؛ ارتباطات اجتماعی کم شده لذا شاهد فردگرایی در جامعه هستیم پس باید از زمان کودکی افراد در مسیر آموزش فرهنگ و سبک زندگی  قرار گیرند.

علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند نیز در این مراسم، گفت: بسیج، مساجد و روحانیون در جلب مشارکت‌های مردمی برای اجرای این طرح نقش مهمی برعهده دارند که امید است شاهد موفقیت‌هایی در روند اجرا باشیم.

وی با بیان اینکه اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی در استان است، ادامه داد: مقابله با اعتیاد نیازمند مشارکت‌های مردمی است تا شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر باشیم.

فاضلی‌فرد افزود: اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها به عنوان یک مأموریت مهم در پنج استان کشور شروع شد و خراسان جنوبی هم به عنوان یکی از این استان‌های پایلوت مجری طرح است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha