• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120704702
  • خبرنگار : 50570

تئاتر کودکان نیاز به حمایت بیشتری دارد

تئاتر کودکان نیاز به حمایت بیشتری دارد

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان تئاتر بال‌هایم را پس بده گفت: باید از تئاتر کودک حمایت کنیم چراکه کودکان مهمترین سرمایه‌های کشور هستند.

سمانه حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای نمایش خود در این روزها اظهار کرد: فعالیت گروه ما با نمایش شهر زیبا که یک نمایش موزیکال بود، در فروردین ماه ۱۴۰۱ شروع شد و تمام هنرمندان گروه، افرادی تازه‌کار در گروه سنی کودک و نوجوان بودند و توانستیم با حفظ گروه، نمایش موزیکال بال‌هایم را پس بده را نیز اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه کودک نیاز به فعالیت مستمر دارد، افزود: متاسفانه برخی از هنرمندان در چند ماه گذشته به دلایلی تئاتر را کنار گذاشتند؛ در حالی که باید اگر اعتراضی هم داریم، باید با زبان هنر آن را بازگو کنیم. در این مدت اما تئاتر کودک همیشه فعال بوده و فعالیت خود را متوقف نکرده است چون حوزه کودک متفاوت‌ از سایر حوزه‌هاست.

کارگردان تئاتر بال‌هایم را پس بده در خصوص وضعیت این روزهای تئاتر مشهد تصریح کرد: خوشبختانه حال این روزهای تئاتر بسیار خوب است و حتی دوستانی که با هنر خداحافظی کرده بودند، امروز اجرا دارند و علاوه بر کار کودک، چندین تئاتر بزرگسال نیز به صحنه آمده که این‌ها اتفاقات بسیار خوبی است.

حسینی با اشاره به تبلیغات و اطلاع‌رسانی محدود برای اجرای نمایش‌ها بیان کرد: متاسفانه با وجود فیلتر رسانه‌های اجتماعی، تبلیغ کردن در فضای مجازی بسیار سخت شده و از سوی هیچ نهادی حمایت نمی‌شویم. از طرفی روابط عمومی فعالی وجود ندارد که اطلاع‌رسانی در  مدارس انجام شود و گروه ما از طریق سامانه پیامکی تبلیغات نمایش را انجام می‌دهد.

وی در خصوص داستان و روایت نمایش بال‌هایم را پس بده گفت: نمایش بال‌هایم را پس بده روایتگر پروانه کوچک و کنجکاوی است که با وجود اینکه معلم آن می‌گوید نباید از دسته گل‌ها خارج شوی، به سمت عنکبوت‌ها و کوه سفید می‌رود که در این میان برای پروانه کوچک اتفاقاتی رخ می‌دهد. سعی کردیم تا در حین نمایش نکات آموزشی مفیدی برای کودکان و نوجوانان بیان کنیم.

کارگردان تئاتر بال‌هایم را پس بده با تاکید بر اهمیت فعالیت در حوزه کودک خاطرنشان کرد: باید به کار کودک توجه کنیم و از آن حمایت کنیم چون مهمترین سرمایه‌های کشور کودکان هستند. باید سعی کنیم شخصیت کودکان را به بهترین نحو شکل دهیم که یکی از راه‌های آن به وسیله نمایش است ولی متاسفانه حمایتی هم از آن صورت نمی‌گیرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha