• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401120906864
  • منبع : نمایندگی قزوین

اخطار دادستان قزوین به فراریان مالیاتی

اخطار دادستان قزوین به فراریان مالیاتی

ایسنا/قزوین دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در دادستانی مرکز استان تشکیل شده و همانند سال جاری، نشست‌ها و مصوبات کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در سال آینده نیز با قوت و جدیت برگزار و پیگیری خواهد شد و دستگاه قضایی استان در شناسایی، رصد افراد دارای فرار مالیاتی و وصول مطالبات کمک کار سازمان امور مالیاتی استان است.

حسین رجبی در تشریح این خبر گفت: برخی اصناف به دلیل فرار و کتمان مالیاتی اقداماتی را برای اخذ درآمدهای خود در پیش گرفته‌اند، که برای شهروندان ایجاد زحمت کرده و همین امر موجب نارضایتی آن‌ها شده است.

وی بیان کرد: به همین خاطر و در راستای حفظ حقوق عامه و همچنین حقوق دولت و بر اساس اولویت‌های ۱۵ گانه ریاست قوه قضاییه در سال جاری؛ کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در دادستانی مرکز استان تشکیل و جلسات این کارگروه مستمر برگزار شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: عدم استقرار دستگاه کارتخوان از سوی برخی پزشکان موجب گلایه مردم شده بود که در راستای مصوبات کارگروه، جلسه توجیهی با سازمان نظام پزشکی برگزار شد و پزشکان مکلف به دریافت وجه به وسیله کارتخوان شدند و بدون شک در صورت دریافت گزارش مبنی بر تخلف با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی ۱۲۱ نفر از افراد و اصناف دارای فرار مالیاتی و مالیات معوق به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان یکی دیگر از اقدامات کارگروه مذکور محسوب می‌شود، که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته ۷۵ میلیارد تومان وصول و مابقی تقسیط و در مرحله اجرا قرار دارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ رجبی تصریح کرد: نشست‌ها و مصوبات کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در سال آینده نیز با قوت و جدیت برگزار و پیگیری خواهد شد و دستگاه قضایی استان در شناسایی، رصد افراد دارای فرار مالیاتی و وصول مطالبات کمک کار سازمان امور مالیاتی استان است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: عدم استفاده از دستگاه کارتخوان و هرگونه اقدام برای دور زدن قانون اعم از درخواست وجه نقد، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا استفاده از دستگاه کارتخوان به نام سایر اشخاص مستحق جرایم مربوطه در قانون است و شهروندان می‌توانند فرار مالیاتی صنوف و عدم استفاده از دستگاه کارتخوان را از طریق شماره‌های ۱۰۰۰۱۵۱۵ و ۱۵۲۶ به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهند، تا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha