• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401121612371
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان:

اقتصاد دیجیتال سبب شفافیت و کاهش فساد می‌شود

اقتصاد دیجیتال سبب شفافیت و کاهش فساد می‌شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: استفاده از اقتصاد دیجیتال برای سهولت در کار مردم، افزایش شفافیت و کاهش فساد موثر است.

محسن افشارچی عصر امروز (۱۶ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های فناوری دیجیتال (داشبورد مدیریتی، زیرساخت داده مکانی (SDI) پروژه شهروندسپاری شهرداری) که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه برخی اوقات سازه‌های نرم‌ مانند نرم‌افزار که زحمت کمتر از یک پروژه عمرانی دارد مغفول واقع می‌شود، اظهار کرد: برای اقتصاد دیجیتال در زنجان برنامه داریم زیرا استفاده از اقتصاد دیجیتال برای سهولت در کار مردم، افزایش شفافیت و کاهش فساد، موثر است.

وی در رابطه با طرح داشبرد مدیریتی، افزود:  اطلاعات را از همه دستگاه‌های استان برای داشبرد مدیریتی استان زنجان جمع‌آوری می‌کنیم و در این سیستم قرار داده تا بتوانیم تجربه را در اختیار استان‌های دیگر قرار دهیم.

این مسئول در رابطه با پروژه SDI، خاطرنشان کرد: این پروژه زیرمجموعه اطلس سرمایه‌گذاری است که در این‌خصوص جلوتر از کشور هستیم و تاکنون ۱۲۸ لایه را در SDI داریم.

شهردار زنجان نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه در حوزه نرم آنچه هدف‌گذاری کرده‌ بودیم، فراهم شد، اظهار کرد: در خصوص بحث شهروندسپاری، همه خدمات مربوط به امور شهری در این سامانه به صورت آنلاین بدون مراجعه انجام خواهد شد.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه از امروز سامانه شفافیت شهرداری زنجان فعال شده و در دسترس شهروندان است، افزود: همه شهروندان می‌توانند پروانه‌های صادره در شهر زنجان را در این سامانه مشاهده کنند و در صورت داشتن سوالات می‌توانند بپرسند و همه قراردادها به صورت شفاف و شیشه‌ای در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه معراج آرامستان و سامانه آتش‌نشانی در دستور کار شهرداری زنجان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ۵۲ کیلومتر زیرساخت فیبر نوری امسال کامل شد را رونمایی خواهیم کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha