• پنجشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1401121813253
  • خبرنگار : 71129

فخاری:

زیرساختهای استان تهران اندک است

زیرساختهای استان تهران اندک است

ایسنا/تهران استاندار تهران گفت: استان تهران بر خلاف ظاهرش، استانی کم برخوردار است.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری در حاشیه سفر به شهرستان قرچک عصر پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه در جمع خبرنگاران افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی قرچک از ۶۰ به ۱۲۰ تخت را جوابگوی نیاز این شهرستان ندانست و افزود: با افزایش مشارکت بخش خصوصی در همه ابعاد از جمله ساخت بیمارستان، فروشگاه، حمل و نقل و خدمات عمومی می‌توان بسیاری از کمبودها را برطرف کرد.

استاندار تهران افزود: با افزایش مشارکت مردم اجازه نمی‌دهیم که اخلاق، دانش و ثروت ملی به هدر رود. وقتی زمینه برای مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنان فراهم نشود، قطعا پدیده مهاجرت اتفاق می‌افتد.

نماینده عالی دولت در استان تهران با اشاره به برخی از مشکلات این استان گفت: امروز ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران سکونت دارند؛ افرادی که هفت درصد از جمعیت استان تهران را به خود اختصاص داده و از تمامی زیر ساخت‌های آب، برق، گاز، آب، نان و بهداشت و درمان استفاده می‌کنند.

فخاری گفت: استان تهران بر خلاف ظاهرش، استانی کم برخوردار است که با وجود آن که ۴۵ درصد از اقتصاد و گردش مالی کشور در این استان رقم خورده و ۵۲ درصد مالیات کشور در این استان جذب می‌شود، از زیرساخت‌های اندکی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشور با جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه است تصریح کرد: امروز در نظام برنامه‌ریزی استان تهران با مشکل مواجه هستیم و باید برای پنج سال آینده آن فکری اساسی کرد. استانی که سالانه ۵ تا ۶ درصد به جمعیت آن افزوده می‌شود باید برای تأمین نیازمندی‌های آن و جلوگیری از ایجاد مشکلات جدید چاره‌ای اساسی اندیشید.

استاندار تهران با اشاره به تهاجم اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: در شرایطی که دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ایران اسلامی رقم زده و با خیمه زدن رسمی در کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و امارات بازگردانی منابع حاصل از فروش نفت را با مشکل جدی مواجه کرده، باید درک صحیحی از شرایط داشت و مسائل را برای جلوگیری از توضیحات ناسالم دشمنان، به درستی به مردم منتقل کرد و از اسراف جلوگیری کرد و بر چگونگی توزیع منابع نظارت جدی داشت.

وی تصریح کرد: امروز کشور برای گذر از مشکلات به هم افزایی بخش‌های مختلف مدیریتی شهرستانی و مدیران کل و ارشد استان نیاز دارد با تعامل منطقی و تبادل نظر می‌توان مشکلات مردم را به درستی رفع کرد.

بازیابی ظرفیت‌های کشاورزی قرچک با اصلاح روش‌های آبیاری

فخاری همچنین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بر اساس معارف دینی، اخلاقی و عقلی، بهترین کار خدمت به مردم است و هیچ امری نمی‌تواند جایگزین آن شود، ولی گاهی اوقات تلاش‌های صورت گرفته به نتیجه مطلوب منجر نمی‌شود؛ چرا که ممکن است اراده قوی برای کار وجود نداشته باشد. افراد به مسئولیت به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند و از آن به عنوان یک تکلیف یاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردم چیزی فراتر از قانون، انجام خلاف یا دور زدن قانون از ما نمی‌خواهند افزود: این ما هستیم که با نگاه متفاوت به مقوله خدمت، سد کردن راه و کم‌کاری، افراد را به سمت مسائلی سوق می‌دهیم که برای رسیدن به نقطه مطمئن قانون را دور بزنند؛ بنابراین برای پیدا کردن مقصر برخی از مشکلات جامعه نباید به دنبال مقصر خاصی گشت.

استاندار تهران افزود: شهرستان قرچک در حوزه کشاورزی از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که استفاده بهینه از آن به اصلاح روش به ویژه در نظام آبیاری، بازچرخانی آب، چگونگی انتقال آب به اراضی کشاورزی، جلوگیری از آبیاری غرقابی و حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای نیاز دارد.

فخاری تأکید کرد: بدون تعارف در چند سال آینده با توجه به سهم آبریزها، کاهش بارش نزولات جوی و وضعیت آب‌های زیرسطحی در اختصاص آب با مشکل مواجه می‌شویم که رفع این مشکل به تغییر نظام مصرف نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha