• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401122114787
  • خبرنگار : 30147

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر:

افزایش تعداد بیماران کرونا در کاشمر نگران کننده است/روند واکسیناسیون بسیار کند است

افزایش تعداد بیماران کرونا در کاشمر نگران کننده است/روند واکسیناسیون بسیار کند است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا را در این شهرستان نگران کننده دانست.

مجتبی قائمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه کاشمر یکی از دو شهرستان نارنجی در خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: زنگ خطر کرونا مجدد در کاشمر به صدا در آمده است.

وی تصریح کرد: در ۳ ماه منتهی به بهمن‌ماه امسال تقریباً موردی از ابتلا به کرونا در شهرستان نداشتیم به طوری که فقط تست نیم درصد مراجعان و تعداد بستری و سرپایی مثبت بود، حتی در آذرماه هیچ موردی از بستری و سرپایی گزارش نشد.

قائمی افزود: متأسفانه در بهمن و اسفندماه با افزایش آمار مبتلایان به کرونا مواجه شدیم به طوری که در این دو ماه تست ۲۰ درصد بستری‌ها و ۱۰ درصد سرپایی‌ها مثبت است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر اولین علامت شیوع کرونا در هر منطقه را افزایش درصد مثبت‌ها اعلام نمود و گفت: جمعه شب ۱۹ اسفندماه تست ۵۲ درصد بستری و سرپایی‌ها مثبت بودد.

وی از افزایش چشمگیر تست مثبت بیماران بستری کرونایی در کاشمر خبر داد و گفت: در مجموع ۵۰ درصد نمونه‌های تست انجام شده از مراجعین سرپایی در روزهای اخیر، مثبت اعلام شده است.

قائمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ بیمار مشکوک و قطعی در بخش عفونی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید مدرس تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر عنوان کرد: هر چند برحسب عملیات به ۷۱.۴ درصد جامعه هدف دو نوبت واکسن تزریق شده است، اما متأسفانه میزان استفاده از ماسک به پایین‌ترین حد خود رسیده و این عادی انگاری نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۶ ماهه اخیر روزانه به طور متوسط ۳ نفر واکسن دریافت کرده‌اند، گفت: روند واکسیناسیون در کاشمر همانند همه کشور بسیار کند است.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، از عموم شهروندان عزیز خواهشمندیم در محافل عمومی حتماً از ماسک استفاده کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

وی همچنین از شهروندان خواست حتماً برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان به پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از قبل توجه داشته باشند تا در این روزهای پایانی سال گرفتار این بیماری نشوند، واگیری کرونای جدید سریع‌تر بوده و علائم خیلی شدیدی را ایجاد می‌کند.

قائمی همچنین بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی تأکید نمود و خواستار اجرای کامل پروتکل‌ها شد.

وی یادآور شد: منشأ ابتلا به ویروس کرونا، دور همی‌های خانوادگی، عدم استفاده از ماسک، پذیرش میهمان از سایر شهرها، سفر به خارج از شهرستان، حضور در بازار، حضور در تشییع جنازه و حضور در مراسم عروسی و... بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha