• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401122215963
  • خبرنگار : 50491

معاون قضایی دادستان کل کشور:

ساماندهی اموال توقیفی قاچاقچیان موادمخدر سرعت می‌گیرد

ساماندهی اموال توقیفی قاچاقچیان موادمخدر سرعت می‌گیرد

ایسنا/گلستان معاون قضایی دادستان کل کشور از تعیین‌تکلیف و ساماندهی اموال توقیفی و مصادره‌ای قاچاقچیان موادمخدر در پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

علی جمادی امروز دوشنبه ۲۲ اسفند در کارگاه آموزشی قضات و ضابطین و دست اندرکاران حوزه شناسایی اموال قاچاقچیان اظهار کرد: ایجاد رویه واحد برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به موادمخدر را دنبال می‌کنیم تا هم در کوتاهترین زمان ممکن این پرونده‌ها رسیدگی شود و هم به موضوعات مرتبط با موادمخدر مانند اموال و عواید حاصل از جرایم موادمخدر که به نوعی ارتباط با جرایمی مثل پولشویی وجود دارد، به صورت ویژه توجه و تمرکز شود.  

وی افزود:  باید رسیدگی‌ها به نحوی باشد که پیشگیری از وقوع جرم حاصل شود و در در اینده  کاهش جرایم مرتبط با موادمخدر را در کشور و استان داشته باشیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: مدنظر ما از وحدت رویه، یعنی همکاری و تعاملی خوبی در این حوزه  بین بخش‌های مختلف به ویژه قضاتی که در این حوزه پرونده رسیدگی می‌کنند وجود داشته باشد و در کارگاه آموزشی امروز هم به دنبال این هستیم تا تبادل افکار و تجربیات بین قضات رسیدگی‌کننده صورت بگیرد که نتیجه این تعامل به نحوه شکل‌گیری صحیح پرونده منتهی شود و در نهایت نتایج خوبی که مدنظر قانونگذار در امر مبارزه با مواد مخدر است، محقق شود.

جمادی تأکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در قانون مبارزه با پولشویی وجود دارد و از آنجا که بیشترین ارتباط این قانون به حوزه موادمخدر و اموالی که حاصل از موادمخدر است و استفاده از این ظرفیت  قطعاً در  آینده منتهی به روند کاهشی شدن پرونده‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان گلستان با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان دارای ظرفیت و توانمندی هستند، بیان کرد: گلستان در مبارزه با جرایم مرتبط با حوزه پولشویی و موادمخدر یکی از استان‌های پیشقدم در کشور محسوب می‌شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه سفر یکروزه خود به گلستان در بازدید از  مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ واقع در توسکستان گرگان گفت: با تلاشی که در استان صورت می‌گیرد در آینده ظرفیت نگهداری مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ به ۹۰۰ نفر افزایش می‌یابد و ظرفیت نگهداری معتادن در مرکز توسکستان هم تا ۴ برابر خواهد کرد.

جمادی گفت: در مراکز ماده ۱۶  به دنبال این هستیم امکان فراگیری آموزش‌های مهارتی برای مراجعان هستیم  تا در آینده  شاهد کاهش  بازگشت به این مراکز از سوی بهبودیافتگان باشیم.

معاون دادستان کل کشور امروز همچنین از پارکینگ خودروهای توقیفی ناشی از موادمخدر  استان هم بازدید کرد.

علی جمادی در این بازدید با تأکید بر تعیین تکلیف زودتر اموال توقیفی در پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: در استان گلستان  امسال ۶۰ دستگاه خودرو از طریق مزایده تعیین تکلیف شده و حدود ۱۱۰ دستگاه هم در حال حاضر در پارکینگ ستاد مبارزه با موادمخدر نگهداری می‌شود که  تا فروردین سال اینده ۶۰ دستگاه دیگر هم تعیین تکلیف می‌شود و ۵۰ دستگاه باقی مانده هم مربوط به پرونده‌هایی است که یا هنوز رسیدگی قطعی نشده و یا مراحل ابتدایی رسیدگی است که پس از قطعی شدن رای، تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون قضایی دادستان کل کشور برای شرکت در کارگاه آموزشی قضات و ضابطین و دست اندرکاران حوزه شناسایی اموال قاچاقچیان امروز به گلستان سفر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha