• پنجشنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402010300826
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی مطرح کرد:

محدودیت دسترسی مردم به پایگاه‌های انتقال خون و ضرورت ورود خیران

محدودیت دسترسی مردم به پایگاه‌های انتقال خون و ضرورت ورود خیران

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی گفت: در خراسان جنوبی دسترسی مردم به پایگاه‌های انتقال خون محدود بوده که باید با گسترش خدمات از این امر جلوگیری کنیم.

کامبیز مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در تامین فرآورده‌های خونی نیازی به خارج از استان نداریم.

وی با بیان اینکه از مطالبات ما ساخت یک مرکز جامع در مرکز استان است، افزود: هم اکنون ساختمان نیمه کاره مرکز جامع اهدای خون به مدت پنج سال به صورت نیمه تکمیل مانده است.

مهدی زاده با بیان اینکه پروژه نیمه تمام مرکز جامع اهدای خون استان از فروردین ۹۸ که کار اجرایی آن آغاز شده است تاکنون تنها حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: احداث مرکز جامع اهدای خون برای استان به ویژه در شرایط بحرانی بسیار حائز اهمیت بوده و امیدواریم با کمک خیرین این مجمع در اسرع وقت راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی با اشاره به گسترش خدمات نظام سلامت، افزود: در خراسان جنوبی دسترسی مردم به پایگاه‌های انتقال خون محدود بوده که باید با گسترش خدمات از این امر جلوگیری کنیم. 

مهدی زاده با اشاره به آمار اهدای خون در استان، اظهار کرد: میانگین اهدای خون توسط بانوان در کشور کمتر از پنج درصد گزارش شده در حالی که این آمار در استان خراسان جنوبی ۶.۴ درصد است.

وی بیان کرد: در سال گذشته از مراجعه ۲۷ هزار و ۱۶۴ نفری، ۲۲ هزار و ۷۳۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۸۵ نفر از آقایان و ۱۵۵۳ نفرراز بانوان بوده‌اند؛ همچنین ۳۴۰۵ نفر اهداکننده بار اول، ۵۸۴۸ نفر اهداکننده باسابقه و ۱۳ هزار و ۴۶۶ نفر اهداکننده مستمر بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز از مراجعه ۲۶ هزار ۶۷۰ نفری مردم به مراکز اهدای خون، ۲۲ هزار و ۳۸۰ نفر موفق به اهدای اهدای شده اند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۸۱ نفر از آقایان و ۱۴۹۹ نفر از بانوان بوده و ۱۳ هزار و ۴۶ نفر اهدا کننده مستمر بوده‌اند.

مهدی زاده ادامه داد: اکنون دو مرکز در شهرستان بیرجند در تمام روزهای هفته فعال بوده و همچنین در روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصرها نیز فعال است؛ مراکز قاین و طبس در طول روزهای هفته و مرکز فردوس نیز روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه فعال هستند.

وی یادآور شد: در باقی شهرها و روستاها که شرایط حضور تیم سیار وجود داشته باشد، به صورت سیار خدمات رسانی صورت می‌گیرد و علاوه بر آن هر زمان و هر نهادی تقاضای حضور تیم سیار داشته باشند همکاری لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha