• سه‌شنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402010803080
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد

وزش باد گرم شدید در گیلان/ احتمال آتش سوزی جنگل ها به دنبال حضور گردشگران

وزش باد گرم شدید در گیلان/ احتمال آتش سوزی جنگل ها به دنبال حضور گردشگران

ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، جنگل های هیرکانی را بسیار با ارزش دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه روشن کردن آتش در جنگل ها توسط گردشگران و بی احتیاطی و بی دقتی در اطفای کامل آن، جنگل های ما را درگیر حریق می کند.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: استان گیلان طی فردا و پس فردا با وزش باد جنوبی مواجه می شود.

وی با بیان اینکه وزش باد جنوبی و گرم در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات شدید و خیلی شدید خواهد بود، تصریح کرد: سرعت وزش باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به افزایش ۱۲ درجه ای دمای هوا، گفت: در ایام نوروزی هستیم و حضور خیل گردشگران در سطح استان به ویژه منطقه جنگلی، خطر وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست را افزایش می دهد.

مرادی، جنگل های هیرکانی را بسیار با ارزش دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه روشن کردن آتش در جنگل ها توسط گردشگران و بی احتیاطی و بی دقتی در اطفای کامل آن، جنگل های ما را درگیر حریق می کند.

وی از آماده باش فرمانداران و بخشداران و پرسنل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست طی دو روز آینده خبر داد و عنوان کرد: مردم و گردشگران از روشن کردن هرگونه آتش خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان شهرستان به شهرستان در حال پایش جنگل ها هستند، تاکید کرد: کلیه دستگاه های خدمات رسان و امدادی نیز پای کار هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل اعم از آتش سوزی و قطع برق و... وارد میدان شوند.

مرادی همچنین به بارش برف در بالادست استان طی روزهای گذشته اشاره کرد و متذکر شد: وزش باد گرم و افزایش دما موجب آب شدن برف و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها می شود و لذا گردشگران از اتراق کردن در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha