• چهارشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402010903256
  • خبرنگار : 50199

نماینده ولی فقیه در مازندران:

نهادهای آموزشی خود را با شعار سال تطبیق دهند

نهادهای آموزشی خود را با شعار سال تطبیق دهند

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی باید خود را با شعار سال رهبری و اینکه فعالیت‌های آنها چقدر به رشد تولید کمک می‌کند تطبیق دهند.

آیت الله محمد باقر لایینی شامگاه چهارشنبه ۸ فروردین ماه سال جاری در جمع کارکنان اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران، با تاکید بر اینکه آموزش‌ها چقدر اشتغال ایجاد کند و حرفه‌ی تولید را فعال کند حائز اهمیت است، اظهار کرد: اگردر این راستا تلاش می‌کنید باید به کار خود امیدوار باشید و اگر غیر از این بود باید در مسیر فعالیت خود تجدید نظر کنید تا مطابق شعار سال رهبری گام بردارید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت آموزش در سازمان فنی و حرفه‌ای استان، گفت: سال گذشته، با وجود مشکلات و کاستی‌ها توانستیم با مشارکت بخش دولتی، شرکای اجتماعی، بنگاه‌های اقتصادی واحدهای صنفی و صنعتی، به ۹۷ درصد تعهدات خود در سطح کشور و استان جامه عمل بپوشانیم.

سید حسین درویشی به اهمیت ایجاد سامانه‌ای جهت تشخیص نرخ دقیق بیکاری در مازندران تاکید کرد و گفت: بنا به نیاز مازندران در شورای اشتغال پیشنهاد شد این سامانه تخصصی در استان راه اندازی شود.

وی یادآور شد: طراحی سامانه با دو کد نیاز شغلی و آموزشی که متقاضیان و آموزش دیده را به سمت تسهیلگر، بسیج سازندگی، کمیته امداد، بانک و غیره هدایت می‌کند تقاضا شد.

ضریب نفوذ اشتغال ۷۲ درصدی

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۶۰ هزار نفراز آموزش‌ها مهارتی فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند و از این تعداد برای ۱۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

این مسئول ضریب نفوذ اشتغال توسط فنی و حرفه‌ای مازندران را ۷۲ درصد اعلام کرد و گفت: مربیان ما با حقوق ۷ میلیون تومانی در فنی حرفه‌ای، آموزش مهارتی ارائه می‌دهند که درآمد چندین برابری برای افراد آموزش دیده به همراه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha