• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402012009508
  • خبرنگار : 50471

فرماندار نهاوند:

بانک‌ها تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را در اسرع وقت پرداخت کنند

بانک‌ها تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را در اسرع وقت پرداخت کنند

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان نهاوند گفت: بانک‌های شهرستان نهاند تسهیلگر امور مردم باشند و تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را در اسرع ‌وقت پرداخت کنند.

ضرغام احمدوند یکشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در ستاد جوانی جمعیت شهرستان نهاوند، با اشاره به تصویب و اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، اظهار کرد: مفاد این قانون ۶۰ صفحه‌ است بنابراین انتظار داریم در سطح شهرستان همه مدیران و متولیان برای فهم بهتر و بیشتر آن و همچنین تسهیل در امورات مردم مطالعه آن را در دستور کار قرار دهند.

وی یکی از مباحث مهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را موضوع فرزندآوری با توجه‌ به روند پیری جمعیت کشور و خطر ناشی از آن دانست و افزود: موضوع مهم فرزندآوری و فرزندپروری که برای آینده کشور بسیار حیاتی است، در این قانون باید مورد توجه همه دستگاه‌ها و متولیان امور قرار گیرد و تنها به حرف و مطرح‌ کردن بحث ختم نشود چراکه باید راهکارهای انگیزشی، امتیاز و مزایای فرزندآوری ارائه شود تا به نتیجه برسیم.

احمدوند ادامه داد: امروز بانک‌های شهرستان در این زمینه نقش محوری در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دارند بنابراین انتظار داریم همچنان که در قانون آمده و وظیفه ذاتی این عزیزان است، در بخش بانکی تسهیلگر امور مردم باشند و تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را در اسرع‌ وقت پرداخت کنند. 

وی در پایان با اشاره به اینکه رئیس جمهور و استاندار همدان نگاه ویژه‌ای به حوزه جوانان و جمعیت دارند، تصریح کرد: اگر امروز بتوانیم با برنامه‌ریزی مدون در این زمینه‌ها گام برداریم به طور قطع آینده بهتر و پربارتری را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز با بیان اینکه براساس قانون جمعیت می‌توان در بخش‌های مختلف پشتوانه و تسهیلات به مادران و خانواده‌ها ارائه کرد، گفت: امروز ما در برابر جامعه و نسل آینده مسئول هستیم و به همین علت باید در زمینه ازدواج و فرزندآوری پیشگام باشیم.

فاطمه ستاری‌نوید اظهار کرد: امیدواریم با کمک همه مردم، خیران و پشتیبانی دولت در زمینه اقتصاد و قانون، شاهد رشد کمی و کیفی جمعیت باشیم و در حمایت از مادران، فرزندآوری و تحکیم خانواده گام کوچکی برداریم.

وی یکی از مؤلفه‌های مهم در قدرت کشور را جوانی جمعیت عنوان کرد و افزود: عامل و مؤلفه اصلی قدرت کشور جوانی جمعیت است که متأسفانه در کشور ما این مهم در دوره‌ای دچار کم‌توجهی شد.

سناری‌نوید تصریح کرد: میزان منابع، مساحت کشور، توانمندی‌های علمی و اقتصادی همه از مؤلفه‌های تأثیرگذار در قدرت کشورهاست اما هنگامی که جمعیت جوان و نیروی انسانی کارآمدی برای بهره‌برداری از این مؤلفه‌ها وجود نداشته باشد، عملاً قدرت کشور روبه‌زوال خواهد رفت.

وی با بیان اینکه تنها جمعیت جوان کشور است که می‌تواند از علم برای بهبود اقتصاد و از منابع برای رفاه مردم استفاده کند، ادامه داد: سرمایه عظیم انسانی با درنظر گرفتن کمیت و کیفیت می‌تواند مانع ضررهای مهم آینده هر کشور شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با تأکید بر نقش زنان در جوانی جمعیت و رشد جمعیت، یادآور شد: نقش زنان و اهمیت بانوان برای نهادینه‌ کردن ضرورت تشکیل خانواده و پایداری خانواده بسیار تأثیرگذار و مهم است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه شرایط اقتصادی در فرزندآوری مؤثر است اما نباید از تأثیر عوامل دیگر غافل شد، گفت: احیای فرهنگ ایثار، فرهنگ حیات‌بخشی، فرهنگ بقا و علاقه به ادامه نسل می‌تواند از عواملی باشد که خانواده را به فرزندآوری تشویق کند.

ستاری‌نوید در پایان بیان کرد: افزایش فردگرایی، منفعت‌اندیشی، رفاه‌طلبی و دوری از مواجهه با شرایط سخت و مشکلات از دیگر عوامل کاهش فرزندآوری در کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha