• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402012713955
  • خبرنگار : 71594

عزیزی: نگاه راهبردی به ارزش‌های اصیل انقلاب باید مدنظر مسئولان کشور باشد

عزیزی: نگاه راهبردی به ارزش‌های اصیل انقلاب باید مدنظر مسئولان کشور باشد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی از مسائلی که باید همواره مد نظر مسئولان کشور باشد نگاه راهبردی به موضوعات مبتنی بر ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم عزیزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نکاتی پیرامون تحولات ملی و منطقه ای بیان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید همواره مد نظر مسئولان، تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور باشد نگاه راهبردی و عمیق به موضوعات مبتنی بر آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ارزش هایی که در نظام متکی بر دین، هوشمندانه و مصلحت اندیشانه تعریف می شود امروز به یمن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی که شعار ثابت و لایتغیر نظام اسلامی است کشور در خارج از مرزهای جغرافیایی مقتدر، مستقل و بدون وابستگی های ذلیلانه در سپهر سیاسی و دیپلماسی منطقه ای و جهانی حرف های بسیاری برای گفتن دارد که این اقتدار بی گمان ناشی از مدیریت رهبری دلسوز و شجاع و روحیه مقاومت، رشادت، ایثار و از خودگذشتگی دلسوزان نظام است که در طول عمر ۴۴ ساله انقلاب اسلامی مشاهده شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تحولات امروز جهان به ویژه خاورمیانه و از آن مهمتر تغییر معادلات قدرت در جهان معاصر از غرب به شرق عالم زاییده اتفاقاتی است که بی گمان ایران اسلامی در این تحولات سهمی مهم و اثرگذار ایفا کرده است. باید اذعان کرد این اثرگذاری مستلزم نگاهی هوشمندانه، منطقی، مقتدرانه و عمیق به جهان پیرامون و ارتباط با کشورها است. نظام سلطه که همه تلاش هایش در به بن بست کشاندن کشور به در بسته خورده است، امروز مسائل دیگری را به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم و در به انزوا کشیدن ایران اسلامی دنبال می کند که اگر هوشیار نباشیم و در رویکردها و تصمیمات عقلایی عمل نکنیم به سادگی در دام دشمن گرفتار خواهیم شد.

عزیزی در عین حال خاطرنشان کرد: امروز در پس غوغاسالاری امپراتوری نظام سلطه که معمولا اذهان را از مسائل اصلی کشور دور کرده و مسائل فرعی را جایگزین می کند تغییر کریدورهای اقتصادی کشور یکی از خطرناکترین رویکردهای این نظام باطل و شرور است که خزنده و آرام و در عین حال پنهان در حال انجام آن است تا به این وسیله کشور را از حیّز انتفاع انداخته و مسیر مبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه که سال ها از این طریق انجام می شده را تغییر دهند، لذا مسئولان دیپلماسی کشور باید نسبت به این هدف شوم دشمن کاملا آگاه و بصیر بوده و رویکردهایی اتخاذ کنند تا این اقدامات در نطفه خفه شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: در این راستا به کارگیری افراد کارآزموده، عالم، شجاع، دلسوز و بصیر در سفارتخانه ها موضوع بسیار مهم و حیاتی است که انتظار می رود وزارت امور خارجه به عنوان متصدی اصلی این مهم نقشی اثرگذار ایفا کند و متقابلاً از به کارگیری افرادی که سابقه خوبی در این زمینه ندارند یا منفعل و بی انگیزه هستند یا بعضا خدایی ناکرده توجهی به آرمان های اصیل اسلام و انقلاب ندارند به جد پرهیز شود.

وی افزود: مسأله ای که این روزها همه ما را از مجلس و دولت تا قوه قضائیه و نیروهای امنیتی، انتظامی و دلسوزان نظام باید به آن توجه کنیم، پدیده های اجتماعی و فرهنگی است و پرهیز از دو قطبی سازی های کاذب است.

عزیزی در ادامه خطاب به رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت اظهار کرد: حقیقت این است دولت حتما انگیزه خدمت دارد اما در برخی موارد نیازمند تغییر و تحول در سطوح مدیریتی است تا خونی تازه در رگ هایش جاری شود. ما برای انجام پروژه های بزرگ و اثرگذار و تحول در اقتصاد و معیشت مردم نیازمند مدیرانی اجرایی، شجاع، با تجربه، جهادی و با انگیزه هستیم تا در شرایط سخت و کمبود منابع مالی با خلاقیت و رویکردهای جدید چرخ کشور را بچرخاند و وضعیت زندگی مردم را بهبود ببخشد، لذا انتظار داریم رئیس جمهور متوجه فرصت سوزی ها در این عرصه بوده و به این موضوع مهم توجه و تاکید داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل استان فارس نیز گفت: استان فارس به دلیل محرومیت ها هنوز با شاخص های متوسط توسعه فاصله دارد. امروز استان فارس در حالی به عنوان استان برخوردار در کشور شناخته می شود که فاقد زیرساخت هایی چون راه و ریل مناسب است و آزادراه شیراز- اصفهان هنوز به افتتاح نرسیده و مردم هنوز منتظر هستند. همچنین خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس نیازمند حمایت جدی تر دولت است و این در حالی است که سایر استان ها از فرصت بهتری بهره مند هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha