• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402020501760
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون امور بانوان ورزش و جوانان مازندران خبر داد

فعالیت حدود۶۸ هزار ورزشکار بانو سازمان یافته در مازندران

فعالیت حدود۶۸ هزار ورزشکار بانو سازمان یافته در مازندران

ایسنا/مازندران معاون امور بانوان ورزش و جوانان مازندران با اشاره به افزایش بانوان ورزشکاران سازمان یافته در استان، گفت: در حال حاضر شمار ورزشکاران سازمان یافته بانو ۶۷ هزار و ۳۷۸ نفر هستند.

فاطمه خدمتگذاری در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت چشمگیر بانوان مازندرانی در ورزش، اظهار کرد: استعدادیابی برای نیل به اهداف ورزش بانوان یک ضرورت است و شرایط را باید در بستر علمی و منطقی برای رسیدن به نسلی پرافتخار و با نشاط فراهم کرد.

وی به کسب نخستین سهمیه المپیک پاریس توسط بانوی تیرانداز مازندرانی اشاره کرد و افزود: در سالی که گذشت، در استان مازندران ۷۶ بانوی ورزشکار دعوت شده به تیم ملی داشته‌ایم که ۲۴ نفر به عضویت در تیم ملی درآمدند. در سال ۱۴۰۰ تعداد ورزشکار دعوت شده به تیم ملی ۱۰۲ نفر بودند که از این تعداد ۳۳ نفر به تیم ملی دعوت شدند.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان مازندران، تصریح کرد: البته امسال  شمار دعوت شدگان به تیم ملی۲۳ ورزشکار و ۲مربی بودند.

این مسئول با اشاره به مدال آوری بانوان مازندرانی در آوردگاه‌های مختلف، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ ورزشکاران مازندرانی ۱۶ مدال آسیایی کسب کردند که از این تعداد ۷ طلا ۵ نقره و ۴ برنز بوده است.

خدمتگذاری افزود: همچنین ۲۱ مدال جهانی سهم بانوان ورزشکار مازندرانی بود که ۱۳ طلا ۵ نقره و ۳ برنز گردن آویز دختران استان ما بوده است.

وی اضافه کرد: ۶ مدال بین المللی به همراه یک مدال المپیکی که در ورزش ناشنوایان کسب شد در مجموع ۴۴ مدال دستاورد بانوان ورزشکار مازندرانی از پیکارهای مختلف بوده است.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۳ مدال توسط بانوان ورزشکار استان ما کسب شده بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳ مدال آسیایی، ۱۶ مدال بین المللی و ۴ مدال جهانی توسط بانوان ورزشکار مازندران جمع آوری شد.

خدمتگذاری از میزبانی رویدادهای مختلف ورزش بانوان در استان مازندران خبرداد و گفت: تعداد ۱۷ میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور، ۳ میزبانی رویدادهای بین المللی، ۶ میزبانی اردوی تیم ملی را در استان مازندران داشته ایم ‌بدنبال افزایش میزبانی از رویدادهای مختلف در استان هستیم.

این مسئول تعداد تیم های مازندرانی حاضر در لیگ را ۲۸ تیم دانست و ادامه داد: ما برای افزایش مدال آوری و افتخارآفرینی ورزشکاران بانو و فرهنگ سازی ورزش در بین بانوان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گفته خدمتگذاری در حال حاضر ۲۱۷ باشگاه خصوصی ویژه بانوان و ۱۲۵۴ باشگاه مشترک آقایان و بانوان در مازندران فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha