• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402021005482
  • منبع : نمایندگی سمنان

رونمایی از ۳ کتاب در سالروز درگذشت آیت الله ترابی

رونمایی از "آقای شهر"، "کلام محمود" و "دیباچه‌ای بر دفتر خورشید" در دامغان

رونمایی از "آقای شهر"، "کلام محمود" و "دیباچه‌ای بر دفتر خورشید" در دامغان

ایسنا/سمنان سه عنوان کتاب "آقای شهر"، "کلام محمود" و "دیباچه‌ای بر دفتر خورشید" در دامغان و به بهانه نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج سید محمود ترابی رونمایی شد.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در این آیین که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مسوولان شهرستان، نویسندگان و مولفان این سه اثر، خانواده آیت الله ترابی، و اهالی فرهنگ و هنر دامغان در حسینیه محله امام (ره) برگزار شد اظهار کرد: کتاب "آقای شهر" روایتی از زندگی، اندیشه و خاطرات آن عالم وارسته است که در پنج فصل و در ۲۷۲ صفحه به رشته تحریر درآمده و از جمله به زندگی‌نامه، مقالات، خاطرات، تصاویر و نقطه‌نظرت شخصیت‌های مختلف علمی و سیاسی درباره معظم له می‌پردازد.

وی افزود: کتاب "کلام محمود" نیز پس از تألیف کتاب «مقام محمودم در سال گذشته، برگرفته از خطبه‌های نماز جمعه مرحوم آیت‌الله ترابی است که به شرح و توضیح ۱۴ روایت نورانی اهل‌بیت (ع) اختصاص دارد و کتاب «دیباچه‌ای بر دفتر خورشید» به بیان ۲۲ روایت شنیدنی از زندگانی آن آموزگار اخلاق و اخلاص، با روایتگری فرزند وی پرداخته است و مخاطبان را با گوشه‌های مختلفی از زندگی درس‌آموز ایشان آشنا می‌سازد.

وی بر لزوم پاسداشت مقام روحانیت تاکید و تصریح کرد: آیت الله ترابی در دوران حیات خود منشا خدمات شایانی در دامغان بود.

آیت الله سیدمحمود ترابی، هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ پس از سال ها تلاش و مجاهدت فی سبیل الله، به علت ایست قلبی در سن ۸۲ سالگی درگذشت و پیکر این روحانی وارسته در جوار آرامگاه بکیر ابن عین (ره) تشییع و با حضور مردم عالِم‌دوست دامغان به خاک سپرده شد.

احداث حوزه علمیه در دامغان، مسجد میرزا داوودی، کتابخانه مسجد جامع، تاسیس حوزه علمیه خواهران در شهر امیریه، احداث حوزه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) در شهر مقدس قم و ساخت مصلی از خدمات ماندگار این عالم دینی است.

آیت الله ترابی در شمار عالمان دینی و واعظی مشهور بود که سه دهه امامت جمعه دامغان را برعهده داشت و سرپرست و مدرس حوزه علمیه دامغان بود.

این عالم ربانی فرزندش سید محمد علی ترابی را در سال ۱۳۶۳ شمسی در ١۵ سالگی راهی جبهه نبرد حق علیه باطل کرد که به شهادت رسید و در این راستا، ابوالشهید بودن، افتخار دیگری در زندگی این عالم ربانی محسوب می شود.
به گزارش ایسنا در این آیین از نویسندگان این سه اثر رونمایی شده قدردانی شد و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ترابی فرزند برومند آیت الله ترابی با بیان خاطراتی از پدر، از برگزارکنندگان این برنامه قدردانی کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha