• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402021005660
  • خبرنگار : 50026

تاکید بر رویکرد عدالت محور در توزیع تجهیزات پزشکی به شهرستان‌ها

تاکید بر رویکرد عدالت محور در توزیع تجهیزات پزشکی به شهرستان‌ها

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هیچ شهرستانی نباید از چرخه پیشرفت عقب بماند و در حیطه به کارگیری متخصصان، تجهیزات پزشکی و پرداخت مطالبات نیز رویکرد عدالت‌محور حاکم است.

محمد موسوی میرزایی، امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در همایش هفته سلامت که در سالن همایش استاد فقید دکتر فروزانفر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: بهداشت و درمان یک اولویت در رفاه اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌ها همیشه سعی کرده‌اند که علی رغم سختی‌ها و مشکلات اقتصادی در حوزه بهداشت و درمان فعالیت کنند، افزود: در یک سال گذشته به ویژه در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی برای خراسان جنوبی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته تا چرخه سلامت تکمیل‌تر شود.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: شاید درمان کرونا امروز سهل به نظر آید، اما ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا که افراد از ترس ابتلاء از اطراف بیمارستان‌ها نیز عبور نمی‌کردند، همکاران ما با حس مسئولیت پذیری در راستای سلامت مردم تلاش کردند.

موسوی میرزایی اظهار کرد: زمانی همکاران ما در بخش بهداشت و درمان برای درمان بیماران کرونایی تلاش می‌کردند که تصور بر این بود هر کس مبتلا به کرونا می‌شود، به احتمال زیاد جان خود را از دست خواهد داد.

وی ادامه داد: بی عدالتی یک سهم مهلک برای هر سیستم محسوب می‌شود و عدالت در توزیع امکانات بهداشتی و درمانی را باید مد نظر داشته باشیم چرا که در این زمینه باید پاسخگوی درگاه الهی و مردم باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هدف ما گسترده کردن عدالت متوازن در حوزه بهداشت و درمان در همه شهرستان‌های استان بوده تا هیچ شهری از چرخه پیشرفت خارج نشود، ادامه داد: این عدالت در حوزه تجهیزات پزشکی و هم در وجود متخصصین و پرداخت مطالبات کارکنان باید دیده شود.

موسوی میرزایی با بیان اینکه به واسطه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کشور بود، یادآور شد: بهداشت، عیادت از بیمار و دادن قوت روحی به وی در روایات مورد اشاره قرار گرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha