• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022113659
  • خبرنگار : 50105

کودکان در معرض خطر هستند

کودکان در معرض خطر هستند

ایسنا/خراسان رضوی این نگرانی وجود دارد که بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و بحران‌های اجتماعی و اقتصادی مرتبط با آن ممکن است موجب تاخیر پیشرفت جهانی در زمینه کودکان کار شود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بدون انجام اقدامات برای کاهش این روند، ممکن است تا ۸.۹ میلیون کودک دیگر به کودکان کار افزوده شوند.

به نقل از ویفروم، کارشناسان اظهار کردند که شرکت‌ها و دولت‌ها باید برای اتخاذ رویکردی چند وجهی برای محافظت از کودکان در برابر شوک‌های اقتصادی همکاری کنند.

همه‌گیری کووید-۱۹ و شوک‌های اقتصادی مرتبط با آن، پیشرفت به سوی اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی متعدد را افزایش داده است و این نگرانی وجود دارد که این ترس‌ها با شکست در مبارزه با کودکان کار مواجه باشد.

قبل از همه‌گیری نیز صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل (یونیسف) نگرانی‌هایی را مطرح می‌کرد که پیشرفت در پایان‌ دادن به کودکان کار در دهه‌های گذشته را متوقف خواهد کرد. در گزارشی از سازمان بین‌المللی کار این آژانس تخمین زد که ۱۶۰ میلیون کودک و تقریباً یک نفر از هر ۱۰ کودک در سراسر جهان، در سال ۲۰۲۰ کودک کار بوده است.

کودکان در معرض خطر هستند

یونیسف عنوان کرد که این داده‌ها هنوز برای ارزیابی روندهای واقعی در دسترس نیست اما پیش‌بینی‌های اولیه نشان می‌دهد که بدون اقداماتی برای کاهش تأثیر همه‌گیری، احتمالاً حدود ۸.۹ میلیون کودک دیگر تا پایان سال ۲۰۲۲ درگیر کار کودکان شده‌اند.

کارشناسان اظهار کردند که آمارهای تاثیر کووید بر کودکان کار محدود اما آنان معتقدند که کار کودک همچنان یک نگرانی است که باید با خروج اقتصاد جهانی از این همه‌گیری مورد توجه قرار گیرد.

کودکان کار نقض مداوم حقوق در کشورهای با درآمد کم و متوسط بوده است اما اکنون نگرانی‌هایی در کشورهای پردرآمد مانند ایالات‌متحده مطرح شده است.

کودکان در معرض خطر هستند

بیماری کووید و بحران‌های اقتصادی چگونه بر کار کودکان تأثیر گذاشت؟

دلایل قابل توجهی برای این نگرانی وجود دارد که ممکن است بیماری همه‌گیر پیشرفت در جهت حذف کار کودک را به عقب انداخته باشد و مشکل را در مناطقی که کار کودک در آنها نسبت به اقدامات سیاستی و برنامه ای مقاومت بیشتری نشان داده است، تشدید کند.

مهمترین مواردی که از طریق آن همه‌گیری و بحران‌های اقتصادی مرتبط با آن می‌تواند بر کار کودکان تأثیر بگذارد، کاهش استانداردهای زندگی است که شامل بدتر شدن فرصت‌های شغلی، افزایش غیر رسمی‌ بودن کار، کاهش مهاجرت، کاهش تجارت و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، تعطیلی موقت مدارس، مشکلات سلامتی و فشار بر بودجه‌های عمومی و جریان‌های کمک‌های بین‌المللی است.

لازم به ذکر است که خطر افزایش کودکان کار وجود دارد زیرا اقتصادها به دنبال بازیابی رشد از دست‌ رفته پس از همه‌گیری کووید-۱۹ هستند.

به‌طور کلی، رشد اقتصادی با کاهش کودکان کار همراه است. با این حال، اگر رشد اقتصادی با کمبود نیروی کار و مشکلات بازارهای کار همراه باشد، می‌تواند برای کودکان کار خطرناک باشد. این تأثیر ممکن است با تأثیرات تعطیلی مدارس در طول همه‌گیری تشدید شود و کودکانی که تحت تأثیر از دست‌ دادن یادگیری قرار گرفته‌اند یا حتی در طول همه‌گیری آن را رها کرده‌اند، ممکن است برای رسیدن به تحصیلات خود با مشکل مواجه شوند و آنها را در بازار کار در وضعیت نامناسبی قرار دهند.

کودکان در معرض خطر هستند

چگونه دولت‌ها می‌توانند از کودکان در میان عدم اطمینان اقتصادی محافظت کنند؟

رویکردهای چند جانبه برای رسیدگی به کودکان کار، به ویژه در زمان عدم اطمینان اقتصادی نیاز است. ارائه حمایت اجتماعی کافی، بهبود دسترسی به حمایت از کودکان و خدمات آموزشی و همچنین تقویت اجرای قانون کار از اجزای مهم و وابسته به هم برای کاهش کودکان کار است همچنین کسب‌وکارها می‌توانند نقش مهمی در رسیدگی به این چالش‌ها داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha