• پنجشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402030402752
  • خبرنگار : 50471

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

برای حل مشکلات وقتی تدبیر نکردیم، با دعا حل نمی‌شوند

برای حل مشکلات وقتی تدبیر نکردیم، با دعا حل نمی‌شوند

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: وقتی برای حل مشکلات،پ تدبیر نکردیم، به‌طور قطع با دعا حل نمی‌شوند.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی پنجشنبه ۴ خرداد در نشست هم‌اندیشی مسئولان استان همدان که در محل دانشگاه ملی نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: تجربیات متعدد از صدر اسلام تاکنون اثبات کننده این است که عامل پیروزی به تعداد و مسائل ظاهری نیست بلکه مدیریت است که کارساز و مهم است.

وی تصریح کرد: تمامی مدیران ارشد استان در این نشست حضور دارند و این وقت متعلق به مردم است و باید این نشست منجر به حل مشکلات مردم شود و مدیران دست پر به حوزه‌های خود بازگردند.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: برای حل مشکلاتی از قبیل مشکل آب و مسکن وقتی تدبیر نکردیم، مشکلات حل نشده و با دعا هم این مشکلات حل نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام مغیثی از پرسابقه‌ترین ائمه جمعه در کشور است، خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری نهاوند به علت مشکل در زیرساخت‌ها آنطور که انتظار می‌رفته شکل نگرفته و از ظرفیت گردشگری این شهرستان استفاده نشده است.

امام جمعه همدان یادآور شد: بسیاری از مسائلی که در سال ۷۵ در این شهرستان مطرح بوده مثل مجموعه ورزشی علیمرادیان که پس از ۲۵ سال هنوز به نتیجه نرسیده، در صورتی‌که مجموعه ورزشی علیمرادیان نهاوند بیت‌المال است و اداره ورزش و جوانان باید در این زمینه ورود و چاره‌اندیشی کند.

وی تأکید کرد: از ظرفیت بزرگ کشاورزی شهرستان نهاوند مثل تولید "گشنیز" آن‌طور که باید استفاده نشده و بحث خام فروشی و نبود صنایع تبدیلی در این حوزه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

شعبانی‌موثقی در ادامه گفت: خسارت‌های حاصل از سیل سایت‌های پرورش ماهی شهرستان نهاوند که تصاویر آن را هم دیدیم، بسیار ناراحت کننده بود و خسارت‌دیدگان باید کمک شوند و نیازمند حمایت هستند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: گاهی خود مدیری که باید قاطعانه عمل کند و کار را پیش ببرد، خودش درگیر بروکراسی اداری است و سرعت عمل ندارد، البته نمی‌گویم خلاف قانون عمل کند بلکه باید تدبیراندیشی کند تا کار پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند طرح جامعی هفت سال به طول انجامیده، نیازمند فراتر از بروکراسی اداری پیش رفتن است و در همدان ۴۰ سال است کلنگ مصلی زده شده و هنوز نتوانسته‌ایم مشکل سند آن را پس از چهار سال حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان اظهار کرد: از نمایندگان مجلس هم انتظار می‌رود در سال پایانی قوانین مورد نظر را به نتیجه و تصویب برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha