• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402031711100
  • منبع : نمایندگی خوزستان

دفتر کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه شهید چمران اهواز راه‌اندازی شد

دفتر کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه شهید چمران اهواز راه‌اندازی شد

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگرچه در زمینه تعاملات علمی مشکلاتی را درگذشته شاهد بودیم و هستیم اما سعی شده این مشکلات با دیپلماسی علمی، برطرف شود.

دکتر علی محمد آخوندعلی در جلسه راه‌اندازی دفتر کنسولی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز (۱۷ خردادماه) برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های مجموعه دانشگاهی و مسئولان این حوزه برای راه‌اندازی این دفتر مرکزی اظهار کرد: جا دارد ابتدا به روزهای گذشته و رویدادهای بزرگی نظیر سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد اشاره کنیم و یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب را گرامی بداریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین از دکتر رحیمی مدیر امور هماهنگی کنسولی استان خوزستان و دانشگاهیان شهید چمران اهواز بابت پذیرش زحمت راه‌اندازی این دفتر قدردانی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: راه‌اندازی این دفتر بی شک یک رویداد مهم و نقطه عطفی در تحول دیپلماسی علمی دانشگاه شهید چمران است.

وی گفت: دانشگاه شهید چمران جزو ۱۵ دانشگاه برتر کشور است و از نظر جغرافیایی نیز موقعیت استراتژیکی دارد و کشور عراق را در نزدیکی خود دارد و از نظر خاکی و آبی نیز موقعیت مناسبی با سایر کشورهای همسایه دارد.

آخوندعلی خاطر نشان کرد: همچنین منابع انسانی وسیع و پتانسیل بالا در زمینه علمی از دیگر ظرفیت‌های مهم استان خوزستان است.

وی بیان کرد: خوزستان دارای کوه‌های زاگرس، رودخانه‌های دز، کارون و کرخه است و همین امر ویژگی‌های خاصی را برای این استان ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگرچه در زمینه تعاملات علمی مشکلاتی را درگذشته شاهد بودیم و هستیم اما سعی شده این مشکلات با دیپلماسی علمی، برطرف شود.

وی افزود: افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز بی شک یکی از اقدامات موثر در راستای ارتقای سطح علمی و افزایش تعاملات بین ‌المللی این دانشگاه و در مجموع استان خوزستان است.

آخوندعلی گفت: گاهی اوقات دلم برای دانشجویان غیر ایرانی می‌سوخت چرا که مشکلات کنسولی آن‌ها از قبیل ویزا و تردد، آن‌ها را آزار می‌داد که امید است این مشکلات با راه‌اندازی این دفتر برطرف شود.

وی گفت: مشکلات متعددی را برای دانشجویان اتباع خارجه در یک سال اخیر شاهد بودیم اما خدا را شاکریم با پیگیری‌های دکتر موسوی و دکتر کیاست، شرایطی ایجاد شد که در ساختمان مرکزی این دفتر مهم را راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اکنون با آغاز فعالیت این دفتر، تمامی دانشگاه‌های استان خوزستان از این خدمت و نعمت برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha