• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040300788
  • خبرنگار : 30147

استاندار خراسان رضوی:

۲۳ طرح تحول زیرساختی برای خراسان رضوی تدوین شده‌ است

۲۳ طرح تحول زیرساختی برای خراسان رضوی تدوین شده‌ است

ایسنا/خراسان رضوی  استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۳ طرح تحول زیرساختی با ۴۰ پروژه برای خراسان رضوی تعریف و تدوین شده است.

به گزارش ایسنا، یعقوبعلی نظری روز جمعه دوم تیر ماه در مراسم بهره‌برداری از خط انتقال گاز دیزباد به تربت‌ حیدریه افزود: با توجه به فقر زیرساختی شرق کشور از جمله در خراسان رضوی برای این استان ۲۳ طرح تحول با ۴۰ پروژه تعریف و تدوین شده که مهم‌ترین آن پروژه خط ۱۱ انتقال و گازرسانی به ۲۰۰ روستای خراسان رضوی است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه و ایجاد شبکه‌ها و خطوط تکمیلی پاسخگوی مصارف خانگی و صنعتی خواهیم بود، گفت: در خراسان رضوی از فقر جدی زیرساخت‌ها برای فعال‌سازی دیگر عرصه‌ها رنج می‌بریم که این زیرساخت‌ها شامل جاده، ریل، آب، برق و گاز است.

وی با ابراز تاسف از اینکه این مشکلات طی سالیان متمادی انباشته شده، تصریح کرد: سال گذشته ‌این کمبود را در حوزه گازرسانی شاهد بودیم و اتفاقات رخ داده در زمستان پارسال در تربت‌ جام تهدید را به فرصت تبدیل کرد که با همت وزارت نفت از آن عبور کردیم اما مشکل اصلی همچنان باقی است.

استاندار خراسان رضوی با انتقاد از انتقال فرآورده‌های سوختی از طریق حمل و نقل جاده‌ای گفت: تقریبا ۲۰۰۰ کیلومتر با مناطق جنوب فاصله داریم و می‌خواهیم نیازمندی خود را با حمل و نقل تأمین کنیم. متأسفانه سال گذشته در ۲ مقطع به دلیل نرسیدن سوخت لازم با تعطیلی صنایع مواجه شدیم.

مقدمات واردات گاز از ترکمنستان فراهم شده است

نماینده مردم منطقه تربت‌ حیدریه نیز در این مراسم اظهار کرد: در بودجه فروش حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت پیش‌بینی شده که در حال حاضر از یک میلیون ۶۰۰ هزار عبور کرده‌ایم.  

محسن زنگنه افزود: ابتدای دولت سیزدهم با بحران قطع گاز از طرف ترکمنستان و اختلافات مالی روبه‌رو و حدود ۲ میلیارد دلار جریمه شده بودیم. البته به فضل الهی مباحث مالی برطرف و مقدمات واردات گاز از ترکمنستان هم فراهم شد.

وی بیان کرد: با بروز اختلاف بین ترکمنستان و ایران بسیاری از پیمانکاران و کسانی که کالا به ترکمنستان ارسال می‌کردند، حدود ۴۰ میلیون یورو از ترکمنستان طلبکار شدند که بیش از چند سال پرداخت این بدهی طول کشید.

زنگنه گفت: نخستین اقدام معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز ایران که خراسان رضوی از آن بهره‌مند شد، این بود که بخش عمده‌ای از این مبلغ را به شرکت‌ها و پیمانکاران عودت و تسویه کردند.

صبح امروز با حضور معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز ایران، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بزرگترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی در تربت‌ حیدریه به بهره‌برداری رسید.

در این پروژه که کلنگ آن سال ۹۷ بر زمین زده شد و عملیات اجرایی آن ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد، ۳۰۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاک‌برداری صورت گرفت که فشار عملیاتی آن ۱۰۵۰ PSI است. این ایستگاه دارای ۱۱ ایستگاه تأسیسات، ۶ ایستگاه شیر بین‌ راهی، یک ایستگاه لانچر، یک ایستگاه رسیور، یک ایستگاه انشعاب و ۲ ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

همچنین در حاشیه این مراسم بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای این شهرستان شامل کامه‌ سفلی، کامه علیا، بیدستان، بکاول، سریشا، تروسک، کسکک و گوجی آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha