• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040503128
  • خبرنگار : 50356

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد

بیش از ۲۷۰۰ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی واگذار شده است

بیش از ۲۷۰۰ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی واگذار شده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۷۰۳ هکتار زمین به ۵۱۷۷ طرح و واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان واگذار شده است.

جعفر فرشچی امروز، ۵ تیرماه، در نشست خبری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان که همزمان با نشست خبری به مناسبت دهه تولید و تجارت و گرامیداشت روز ملی صنعت معدن در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال ۱۳۶۴ زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تاسیس شد و حوزه فعالیت این شرکت در دو بخش اصلی ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعم از ایجاد زیر ساخت‌های مناسب مانند خیابان‌ها و جاده‌ها، دسترسی تامین آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و ... و اجرای فعالیت‌های تمهید و تسهیل از صنایع کوچک شامل اعطای تسهیلات و تامین منابع مالی، توسعه بازار و امور بین‌الملل توسعه صنعتی و توسعه بنگاه‌ها توسعه صنایع کوچک در قالب خوشه‌های صنعتی پیمانکاران فرعی و تولید بدون کارخانه با اولویت واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی افزود: خراسان رضوی شامل ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که ۴۱ شهرک و ناحیه آن در حال واگذاری است و کل اراضی در اختیار استان ۹۳۵۹ هکتار بوده که در مجموع فاز عملیاتی این شهرک‌ها شامل ۵۷۱۴ هکتار بوده و زمین صنعتی ۳۷۵۵ هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون ۲۷۰۳ هکتار زمین به ۵۱۷۷ طرح و واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان واگذار شده که از این تعداد ۲۷۶۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری قریب به ۱۸۲ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۷۸ هزار و ۴۴۳ نفر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری رسیده است.

فرشچی افزود: در حوزه زیر ساخت‌ها و تامین امکانات زیربنائی در ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی خراسان رضوی به میزان ۹۴۷ لیتر بر ثانیه آب تأمین گردیده و میزان برق در ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی به میزان ۷۶۸ مگاوات تامین شده است. تعداد ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی در استان دارای گاز بوده که تاکنون برای آن‌ها به میزان ۵۱۴ هزار و ۵۰۰  ‌متر مکعب در ساعت تامین شده است و ۳۸ شهرک و ناحیه دارای تلفن است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در حوزه صنایع فلزی، ۲۳ درصد در حوزه صنایع غذایی و دارویی و ۱۸ درصد هم در حوزه صنایع شیمیایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha