یعقوب وحیدکیا روز یکشنبه ۱۱ تیرماه، در حاشیه تور رسانهای راویان پیشرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود چهار هزار میلیارد تومان از بودجهی سالانهی شهرداری تبریز به سازمان حمل و نقل ریلی اختصاص یافته و این امر نشان از حائز اهمیت بودن این موضوع است و حضور یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در راس این مجموعه، در تسریع روند بهره برداری ایستگاه های مترو بسیار کمککننده بوده است.
وی افزود: در خط یک مترو با مشکل کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می کنیم که این موضوع باعث کاهش ساعت کار برخی از ایستگاه ها شده و با پیگیری های لازم شاهد بر طرف شدن این مسئله تا پایان شهریور ماه سال جاری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی خط دو حمل و نقل شهری تبریز در شرق و غرب پیگیری میشود گفت: حفاری های این خط تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و در دو سال آینده شاهد بهرهبرداری فاز یک خط دوم قطار شهری تبریز از حد فاصلهی ایستگاه قراملک تا ایستگاه استانداری خواهیم بود.
وحیدکیا اظهار کرد: با اتمام مطالعات خط سوم نیز حفاری دستی این خط آغاز شده و طی ماه های آینده شاهد اضافه شدن دستگاه های استفاده شده در حفاری خط یک که اکنون در حال اورهال هستند، خواهیم بود.
وی ادامه داد: حمل و نقل در شهر باید به طور شبکهای انجام شود و ایستگاه های تبادلی نیز در این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، شهروندان باید در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه و در ایمن ترین حالت از حمل و نقل ریلی درون شهری برخوردار شوند و امیدوارم بتوانیم با برطرف کردن نواقص موجود در سال های اخیر شاهد روند بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی در تبریز باشیم.
وی با بیان اینکه مذاکرات با بخش خصوصی جهت آغاز مطالعات پروژهی خط چهارم که به صورت ترامپولین نیز انجام شده است، افزود: بخش های خصوصی در تکمیل روند دیگر خطوط و ایستگاهها میتواند با سازمان حملونقل ریلی مشارکت کنند که این امر در احداث دو ایستگاه پنجم و هشتم محقق شد.
وی با بیان اینکه خط یک حمل و نقل ریلی تبریز پیشرفت ۹۸ درصدی داشته است اذعان کرد: پیشرفت فیزیکی خط دوم قابل قبول نبوده و حدود ۲۵ درصد پیشبینی میشود که طبق هدف گذاری حدود سه سال بعد شاهد بهره برداری از فاز سوم این خط خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی تبریز گفت: برای تکمیل یک کیلومتر از خط حمل و نقل ریلی شهر، سال گذشته حدود ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان لازم بود که اکنون این رقم به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و جهت تکمیل فاز یک خط دوم حمل و نقل ریلی تبریز نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان هستیم.
وی تاکید کرد: جهت وارد کردن دیگر تجهیزات حفاری از طرف دولت اعتبار ۴۲۰ میلیون دلاری فاینانس اختصاص یافته که خرید این دستگاه در تسریع روند حفاری خط دوم بسیار کمک کننده خواهد بود.
وحید کیا یادآور شد: واگن های موجود در حمل و نقل ریلی شهر تبریز شامل قطار های سبک هستند که حداکثر با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت روزانه حدود ۲۵ هزار شهروند را جابه جا میکنند.
وی اظهار کرد: اکنون بیشترین تمرکز سازمان حمل و نقل ریلی تبریز صرف تکمیل کردن پروژهی فاز یک خط دو میشود و حدود دو سوم از سه هزار و چهار صد میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به مترو تبریز متعلق به خط دوم است و مابقی هزینه ها توسط شهرداری تقبل میشود.
وی گفت: وضعیت معماری داخلی ایستگاهها در خط دوم نسبت به خط یک بهبود مییابد و شاهد المان های تبریز نیز در این ایستگاهها خواهیم بود، همچنین این امر در سه ایستگاه تازه بهرهبرداری شدهی خط یک محقق شده است.
وی تاکید کرد: اکنون در مترو تبریز شاهد کمبود نیروی کار هستیم و در مجموع حدود ۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که در طی ماه های آینده با اعلام فراخوان به ویژه در بخش های فنی و مهندسی به دنبال جذب نیرو خواهیم بود.
انتهای پیام
نظرات